17.4.08

Χάντρες και καθρεφτάκια

Πανάκριβα, βεβαίως...
Όπως και η 'επέκταση' του διαδρόμου 10-28 στη θάλασσα.

Το πλωτό καταφύγιο-μαρίνα για τους ερασιτέχνες ψαράδες στην Καλαμαριά. Το έταξε ο Δήμαρχος (κατά την προσωπική μου γνώμη, με καλή πρόθεση και σε ανταπόκριση προς διαχρονικό αίτημα δημοτών του), πήρε τις ψήφους των ψαράδων, κέρδισε τις εκλογές και τήρησε το τάξιμο.

Δεν ξέρω αν έγινε διαγωνισμός (έγκυρες ...φήμες λένε πως όχι). Εξασφαλίστηκαν, όμως, τα κονδύλια (150.000.000δρχ, λένε) από τον προϋπολογισμό των Ολυμπιακών έργων, το έργο ανακηρύχτηκε 'Ολυμπιακό' και δόθηκε σε μία εταιρεία που είχε στη βιτρίνα της έναν πλωτό μώλο-κυματοθραύστη στο Νέο Μαρμαρά Χαλκιδικής για να προστατεύονται τα σκάφη και των εκεί ψαράδων.
Ούτε και εκείνο γνωρίζω αν έγινε κατόπιν διαγωνισμού (οι ίδιες έγκυρες ...φήμες λένε πως όχι). Αυτό που γνωρίζω είναι ότι λίγο καιρό μετά, το έργο-βιτρίνα (φελιζόλ επενδυμένο με τσιμέντο...) προϋπολογισμού 650.000.000δρχ διαλύθηκε στα 'εξ ων συνετέθη' μην αντέχοντας στον κυματισμό της περιοχής...
Οι ψαράδες της περιοχής ακόμα γελάνε μέχρι ...δακρύων. Όταν συνειδητοποιήσουν ότι ...πλήρωσαν και οι ίδιοι, ίσως πιάσουν και τα καμάκια.

Μετά τη λήξη των Ολυμπιακών (φυσικά), ολοκληρώθηκε και το επόμενο έργο, αυτό της Καλαμαριάς. Με ...προδιαγραφές μαρίνας, με μώλους φωτισμένους και στη διάθεση των ερασιτεχνών ψαράδων και ρομαντικών περιπατητών, με εξέδρες για εκδηλώσεις και πολλές πολλές θέσεις για τα σκάφη των ερασιτεχνών αλιέων.
Μόνο που το Λιμεναρχείο, από την πρώτη ...ματιά, ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕ την οποιαδήποτε χρήση. Απαγορεύεται η προσέγγιση, απαγορεύεται η πρόσδεση έστω και βάρκας, απαγορεύεται το περπάτημα πάνω σ' αυτό το κατασκεύασμα! Γιατί, άραγε; Και, γιατί, άραγε, δεν επενέβη αυτεπαγγέλτως ένας εισαγγελέας; Ελπίζω, και εύχομαι, το έργο να μην έχει παραληφθεί και τα 150 εκατομμύρια ΟΛΩΝ ΜΑΣ να μην έχουν δοθεί αφού το έργο είναι άχρηστο...

Από τότε, για χρόνια τώρα, κείτεται έρημο και μόνο, ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΟ με αλυσσίδα, χώρος ανάπαυσης της ορνιθοπανίδας και αναπαραγωγής της θαλασσοχλωρίδας. Οι φωτογραφίες 'φρέσκιες', ΦΕΒ-ΜΑΡ 2008. Ιδού!






Θα μου πείτε τι σχέση έχουν τα ακριβά, άχρηστα και κακοκατασκευασμένα έργα αυτά με τον ...πόνο μας για το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.
Αμ, έλα που ο Δήμαρχος Θερμαϊκού ισχυρίζεται ότι έχει έτοιμη πρόταση 'σοβαρής' εταιρείας για την ανάληψη της περιαστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας και την κατασκευή τριών μαρινών σε Περαία, Μπαξέ, Αγία Τριάδα για τα οποία απαιτείται η εκβάθυνση -εξάμμωση- στις τρείς σκάλες... Την οποία εξάμμωση 'προσφέρεται' εθελοντικά να κάνει ο εργολάβος του Αεροδρομίου με την προϋπόθεση να πάρει την άμμο για το Αεροδρόμιο... Πήρε, δε, λένε οι φήμες, και την άδεια του Λιμεναρχείου, υποβάλλοντας και σχετική 'μελέτη' του ίδιου που μελέτησε και το αεροδρόμιο...

Μήπως, λέω μήπως, η 'αδήριτη' ανάγκη της εκβάθυνσης -για τη ...θαλάσσια συγκοινωνία- είναι μια καλή πρόφαση για να βρεθεί η τζάμπα επιδότηση ...άμμου στον μεγαλοεργολάβο;
(χωρίς Μελέτες, φυσικά, για το από πού η Φύση θα αναπληρώσει συν τω χρόνω την άμμο που θα αφαιρεθεί... Προφανώς, από τις παρακείμενες ακτές!).

Μήπως, μπορεί ο κύριος Δήμαρχος να μας πεί αν σε αυτήν την εταιρεία που τάζει 'θαλάσσια συγκοινωνία' (και 'πλωτές' μαρίνες) υπάρχει κανένας 'κοινός παρονομαστής' με αυτή των δύο έργων που περιγράφονται στην αρχή;
Είτε ναι, είτε όχι, γιατί δεν προκηρύσσεται διαγωνισμός για τις 'εκβαθύνσεις', τις μαρίνες και τις συγκοινωνίες; Τέτοια έργα θέλει; Αντίστοιχα του Ν.Μαρμαρά και της Καλαμαριάς;
Μήπως, λέω μήπως, μερικοί μπορεί δικαιολογημένα να σκέφτονται ότι η μια εταιρεία είναι 'λαγός' της άλλης για να 'ξεμπερδεύουμε' με το Α/Δ;

Όχι τίποτε άλλο αλλά, ο κύριος Δήμαρχος μπορεί να εκτεθεί και στον προσωπικό του φίλο κ.Σουφλιά (η προσωπική σχέση 'φιλίας' από συνέντευξή του στον τοπικό Τύπο -Live News.gr http://www.bignews.gr/site/ τεύχος14, που τον στηρίζει...) και θα τον εκθέσει κι αυτόν ανεπανόρθωτα, αν 'σκάσει' επιτέλους το πόρισμα για το φαγοπότι της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας του 97... με τους 'κοινους παρονομαστές' που ακούγονται να συμμετέχουν και σ' αυτό το ...συμπόσιο.
Και, μια και μιλάμε για 'κοινούς παρονομαστές' είναι δυνατό να γίνεται δεκτή 'μελέτη', για την αμμοληψία από τους Ν.Επιβάτες, του ίδιου ανθρώπου που 'μελέτησε' και το τωρινό εξάμβλωμα-αλιευτικό καταφύγιο, όπως άλλωστε έκανε και με ανάλογες 'μελέτες' με κωμικοτραγικά αποτελέσματα στην ευρύτερη περιοχή;
Η Κτηματική Εταιρεία υπάρχει; Το ΥΕΝ γνωρίζει τι άδειες εκδίδει το Λιμεναρχείο;
ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ έχουν λόγο;

Αυτά να του πεί ο κύριος Δήμαρχος όταν ο φίλος του, μεγαλόπνοος κύριος Υπουργός, τον 'ξαναμαλώσει' (φιλικά...) για την αδυναμία του να ελέγξει τέσσερεις πέντε δημότες-οικολόγους που καθυστερούν το ...έργο της καταστροφής των ακτών του Δήμου του και του Θερμαϊκού!

Αφού πρώτα απαντήσει και στον εαυτό του (πέρα από τις καταστροφικές επιπτώσεις της άχρηστης επέκτασης του διαδρόμου τις οποίες αμφισβητεί) και για το αν θεωρεί εφικτή τη λειτουργία δύο Νοσοκομείων (μια που είναι και γιατρός!) και ενός Πανεπιστημίου (μια που είναι και επιστήμονας!) στον περίβολο του 'υπεραεροδρομίου'...


Ανανέωση 18 Απριλίου 2008

Σχόλιο του Πάνου Ζέρβα στο ποστ αυτό.

"Οι "άνωθεν" σχεδίασαν το εξής σενάριο, για να βουτήξουν την άμμο από τη Σκάλα των Ν. Επιβατών και να την πάνε στο αεροδρόμιο:
Το Λιμενικό ζητάει εκβάθυνση της Σκάλας για να δένουν τα σκάφη του (τα ποιά;). Παρουσιάζεται και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ναι, αυτού του ιδίου, όλως τυχαίως!). Η καθ' ύλην αρμόδια Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (που έχει το κουμάντο στη διαχείριση των ακτών) δίνει, μετά την άνωθεν παρέμβαση το ΟΚ - και όλα είναι τακτοποιημένα και "σύννομα" για την αμμοληστεία!
Πολύ φοβάμαι πως αν όλοι αυτοί οι κρίκοι (Λιμεναρχείο/ μελετητές/Κτηματική Εταιρεία) υπακούσουν στους "άνωθεν", τα πράγματα είναι κάπως δύσκολα.
Γιατί, αν σε πηδήξει ο κατής, που θα πας το δίκιο σου να βρεις;
(παροιμία της οθωμανικής περιόδου)."


Αν το σχέδιο αληθεύει, σημαίνει ότι το θράσος της διαπλοκής έχει ξεπεράσει κάθε όριο.
Αφού θα σημαίνει ότι:
- Αντέδρασαν οι ψαράδες και οι Πολίτες του Θερμαϊκού και απέτυχε η προσπάθεια να πάρει ο εργολάβος του αεροδρομίου 400.000 κυβικά άμμου από την ποσειδωνία του βυθού του Αγγελοχωρίου.
- Δεν απέδωσαν τα σχέδια για εκβαθύνσεις του λιμανιού της Μηχανιώνας και 'απαλλοτρίωσης' της άμμου (μάλλον τους έπεφτε μακρυά και είχε κόστος η μεταφορά της)
- Δεν πέρασαν οι μαϊμουδίστικες προφάσεις για θαλάσσιες συγκοινωνίες και ...πρασινομπλέ άλογα για εκβάθυνση και 'απαλλοτρίωση' της άμμου από Περαία, Μπαξέ, Αγία Τριάδα...

Άρα παίζουμε το τελευταίο χαρτί της εξουσίας, χρησιμοποιώντας τους ένστολους (ώστε οι ταπεινοί πολίτες να βγάλουν τον σκασμό) και διατάζουμε(;) τον Λιμενάρχη να ανακαλύψει αδήριτη ανάγκη ελλιμενισμού των σκαφών του στο αλιευτικό καταφύγιο των Ν.Επιβατών...
(μα καλά, έχει αντιτορπιλικά και φρεγάτες το Λ.Σ.;;;;)
Την οποία "αδήριτη ανάγκη", σπεύδει να θεραπεύσει και η διορισμένη Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου παραχωρώντας τη σχετική άδεια αμμοληψίας...
Βάζουμε και τον γνωστό 'κοινό παρονομαστή' Λιμενολόγο (άλλοι δεν υπάρχουν ρε παιδιά; Εργολαβία τις έχει αναλάβει τις μελέτες ο κύριος;) να κάνει ακόμα μια μελέτη σαν κι αυτές που έχει κάνει μέχρι τώρα και γελούν και τα ψάρια,
και τελειώσαμε.
Εμείς, όμως, δεν τελειώσαμε. Σε λίγο θα αρχίσουμε να διαφημίζουμε τους εμπλεκόμενους με το όνομά τους και με αποδείξεις... Αν ισχύει το σχέδιο που αναφέρει ο Πάνος.

Αρχηγέ του Λιμενικού Σώματος, Ναύαρχε Θεόδωρε Ρετσεμπέρη, φίλε Θόδωρε, που ξέρεις και πολύ καλά τα πράγματα από τη θητεία σου ως Λιμενάρχης Θεσσαλονίκης,
ΙΣΧΥΕΙ;;; (δεν ξέρεις πόσο θα ήθελα να πείς δημοσίως ΟΧΙ...)

Υ.Γ. Το ...σενάριο έχει και μια απίθανη εκδοχή.
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ την άμμο που θα αφαιρέσουν από το λιμανάκι των Ν.Επιβατών!
Ήδη έχουν πάρει την άμμο από διάφορες πηγές (από τις παρακείμενες της επέκτασης του διαδρόμου ακτές και πιθανώς και από τα βυθοκορήματα της εξυγίανσης του βυθού ή από νταμάρια)(;) για να τη χρησιμοποιήσουν στα μπετά τσιμεντενέσεων για να σφραγίσουν τις τρύπες που άνοιξαν στον ΥΔΡΟΦΟΡΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ. Αλλά τους λείπουν ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ για 150000 κυβικά άμμου!
Αν ισχύει κι αυτή η εκδοχή, η άμμος από την εκβάθυνση των Ν.Επιβατών θα πάει στη θάλασσα λίγο πιο βαθιά από εκεί που θα την πάρουν. ΔΕΝ ΘΑ ΤΗ ρίξουν στις διαβρωμένες ήδη ακτές γιατί αλλιώς δεν θα μπορούν να δικαιολογήσουν τη μη μεταφορά της στο αεροδρόμιο!
Δουλεύουν, δηλαδή, ψιλό γαζί και τον πιστό φίλο του κυρίου Υπουργού Δήμαρχο...
Κύριε Δήμαρχε, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (και διαδημοτική) παρακολούθησης των έργων ΥΠΑΡΧΕΙ;;;;

15 σχόλια:

Lion είπε...

Καλησπερα Καπετανιε,

2 διευκρινηστικες ερωτησουλες:
α) καπου γραφεις οτι εξασφαλιστηκε κονδυλι 150 εκατομμυριων και λιγο πιο κατω οτι ο προυπολογισμος ηταν για 650 εκ.
Δεν καταλαβα αν μιλας για 2 διαφορετικα εργα η για το ιδιο. Επισης (αν μιλας για ενα εργο) η διαφορα αναμεσα στο κονδυλι και στον συνολικο προυπολογισμο σημαινει οτι καποιος ιδιωτης εβαλε τα υπολοιπα απο την τσεπη του. Σωστα;

β) Απ' οσο ξερω - και μαλλον ξερεις κι εσυ - υπαρχουν πλωτες προβλητες ετοιμες. Υπαρχουν εταιρειες που κατασκευαζουν "σπονδυλους" για πλωτες προβλητες, τους οποιους μπορεις να ενωσεις και να φτιαξεις οποιαδηποτε (πλωτη) εξεδρα, οποιουδηποτε σχηματος.

Το μονο που χρειαζεται να κανει κανεις επι τοπου ειναι να στερεωσει αυτους τους "σπονδυλους" της προβλητας στον βυθο (μια καραβισια αλυσιδα για ρεμετζο και 5-6 μπλοκια απο τσιμεντο να ποντισεις και καθαρισες).

Ερωτησεις: γιατι δεν εκαναν αυτο το πραγμα απ' την αρχη παρα κατασκευαζαν ιδιοκατασκευες (φελιζολ, τσιμεντο κ.α.); Δεν βρεθηκε ουτε ενας θαλασσινος να τους πει οτι κανουν βλακειες; Αν το πραγμα ηταν οντως τοσο ξεκαθαρο λαμογιο, γιατι δεν διαμαρτυρηθηκε κανενας πριν ξοδευτουν τα λεφτα;

Στα υπολοιπα που λες, στο κυριως θεμα του αεροδρομιου και των διαπλοκων, συμφωνουμε βεβαιως.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Δύο τα έργα Δρακολέων. Τό 'βιτρίνα' των 650 εκατομμυρίων (που διαλύθηκε) και αυτό των 150 που κείτεται άχρηστο εδώ και τρία τέσσερα χρόνια!

Για τα 'πλωτά' και βεβαίως γνωρίζω πολλά. Τα έργα, όμως, γίνονται 'εν κρυπτώ' και, οι της Καλαμαριάς αρμόδιοι έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσις την τεχνική άποψη ανθρώπων που γνώριζαν τι σημαίνει πλωτός ντόκος...
Τα ίδια, άραγε, ...δεν θα ξέρει και ο Δήμαρχος Θερμαϊκού;

ΑΥΤΕΣ είναι οι ...διαπλοκές. Και παντού με τα ίδια ονόματα μπλεγμένες...

σχολιαστής είπε...

Πάντως είναι συμβατά και τα 2 έργα με "το δαιμόνιο της φυλής".

Και σ' αυτό που δικαίως ρωτάει ο Δρακολέοντας ("Δεν βρεθηκε ουτε ενας θαλασσινος να τους πει οτι κανουν βλακειες;"), φαίνεται ότι αποφασίζουν γνήσιοι τσοπαναρέοι.

Ανώνυμος είπε...

Σας βρίσκω λίγο μίζερους όλους σας, ειδικά εσένα καπετάνιο... Εδώ ολόκληρος Σαρκοζί δήλωσε κατα (25%, 50% θα σας γελάσω) Σαλονικιός,και η φωτισμένη ηγεσία της τοπικής αυτοδιοίκησης θα βαφτίσει και δρόμο με τ' όνομα του, και σείς ασχολείστε με μερικά ψωροεκαττομύρια, τσομπαναραίους μελετητές, ευφάνταστους κατασκευαστές και λίγη άμμο που δεν μπορεί να αναπλήρώσει η φύση.... Μπάς και είστε ανατρεπτικά στοιχεία????

Υ.Γ Κανά έργο, επιδοτούμενο εννοείται, να φέρουν άμμο από αλλού για να μπαζώσουν τις κατεστραμμένες παραλίες να δώ πότε θα προκύψει.

Στάθης

Κωστής Γκορτζής είπε...

Σχολιαστή μου, έχει δίκιο να ρωτάει ο καπετάνιος. Γιατί δεν φαντάζεται ότι η Ελλάδα λειτουργεί ακόμα με τη μέθοδο του 'αποφασίζουμε και διατάσσουμε'... γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια τις γνώμες ειδικών.
Το θέμα, όμως, που θέλω να επισημάνω είναι ότι,
αυτοί που πήραν (όπως πήραν) τα έρα αυτά επί ΠΑΣΟΚ, συνεχίζουν και παίρνουν (όπως παίρνουν) τα έργα επί Νέας Δημοκρατίας, το 'σύστημα' των ημετέρων 'Μελετητών' (που είναι και αυτοί 'ημέτεροι' ...όλων) συνεχίζει να λειτουργεί και να καταστρέφει 'τοις κείνων ...χρήμασι πειθόμενοι', κι εμείς αιθεροπερπατούμε, άλλοι νομίζοντας ότι έχουμε Δημοκρατία και άλλοι ότι ...αναγεννήθηκε το Κράτος!


Αχ, ρε Στάθη, με τσιγκλάς άσχημα...:-)))

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα

Δεν θέλω να σας απογοητεύσω. Πιστεύετε όμως πως οι επισημάνσεις σας, βρίσκουν ένα έστω ευήκοο ους;

Αν ναι, συνεχίστε. Αν όχι, συνεχίστε και πάλι αν το θέλετε, αλλά μόνο για να κάνετε το κέφι σας.

Αυτή η κατάσταση δεν θα αλλάξει εύκολα(ή και ποτέ). Ματαιοπονείται. Και δεν το λέω για να σας αποθαρρύνω -για τ' όνομα της Παναγίας. Το λέω για να μην εθελοτυφλείται πως, κάποιος, κάπου, κάποια στιγμή, θα συγκινηθεί και θα λυπηθεί τόσο το δημόσιο χρήμα όσο και τον Έλληνα φορολογούμενο. Κυρίως, μην απατάσθαι πως οι καρεκλοκένταυροι, θα αποκτήσουν αίφνης, συνείδηση.

Λυπάμαι αλλά αυτή την πραγματικότητα βλέπω και δεν μπορώ να την ωραιοποιήσω, στο όνομα οιουδήποτε -δίκαιου ή μη- αγώνα.

Συγχαρητήρια πάντως για το θάρρος της γνώμης σας, το αγωνιστικό σας πνεύμα, την ενημέρωση και το ψάξιμο καθώς και το κουράγιο σας. Δεν σας ζητώ να τα παρατήσετε. Σας ζητώ μόνο, να βαστάτε "μικρό καλάθι"...

Αναστάσιος Παπαδάκης

Κωστής Γκορτζής είπε...

Πάντα 'μικρό καλάθι' κουβαλάω, ούτε έχω αυταπάτες για το αν θα γίνει τελικά το έργο.
Δεν αντιδρώ, βεβαίως, για το κέφι μου... :-)
Αισθάνομαι, όμως, υποχρεωμένος να πω σ' αυτούς τους κυρίους (ξέρουν αυτοί ποιοί είναι) ότι δεν μπορούν πια να κρυφτούν, ούτε θα έχουν άλλοθι γι αυτά που θα προκύψουν από τα καμώματά τους.
Και, ελπίζω, ότι κάποιος εισαγγελέας θα βρεθεί (αφού εμένα, ως απλό πολίτη, μου είπαν ότι δεν έχω ...έννομο συμφέρον) να εξετάσει αυτεπαγγέλτως ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ των καταγγελλόμενων και όχι μόνο τις διαδικασίες που οι ελέγχοντες το σύστημα έχουν προσαρμόσει στα μέτρα τους ώστε να φαίνονται νόμιμες.
Τα γράφω γιατί εξάντλησα όλες τις δυνατότητες ενημέρωσης Υπουργών, Βουλευτών, Πολιτευτών, Νομαρχών, Δημάρχων, Εφημερίδων, Περιοδικών, Οργανώσεων και Ιστοσελίδων, χωρίς να καταφέρω να τους κάνω να ασχοληθούν με το θέμα.
Μπορεί και η γνώμη μου να είναι λάθος. Αλλά, είναι επώνυμη και, κατ' εμέ, τεκμηριωμένη ως εκεί που δεν παίρνει.
Θα συνεχίσω, λοιπόν, στηρίζοντας και την Κίνηση των Πολιτών του Δήμου Θερμαϊκού που είναι η μόνη συλλογική 'φωνή' κατά του προφανώς άχρηστου και καταστροφικού έργου.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Δρακολέοντα, για την ...ποιότητα της κατασκευής των πλωτών, η απάντηση είναι απλή.
Υπολογίζουμε τον προϋπολογισμό των 'κανονικών', προτείνουμε το έργο, μας ανατίθεται απ' ευθείας, κατασκευάζουμε το έργο με 'μαϊμού' υλικά, τσεπώνουμε το προϋπολογισμένο ποσό και μετά πηγαίνουμε στον επόμενο πελάτη για να κάνουμε το ίδιο, δείχνοντας τις φωτογραφίες της πρώτης εβδομάδας... (γιατί αν δείχναμε αυτές της ...δεύτερης -με το διαλυμένο έργο- θα μας έπαιρναν με τις πέτρες!

diastimata είπε...

Κωστή, για την εκβάθυνση έχει δίκιο. Αλλά εκεί που ΔΕΝ έχει δίκιο, είναι στους διαγωνισμούς. Απλή ερώτηση: "Γιατί ρε κερατά, αφού θα διαχειριστείς χρήμα -είτε κοινοτικό είτε δικό μας- δεν κάνεις διαγωνισμό; Γιατί δεν παίρνεις προσφορές, να τις ανοίξεις, να δεις την πιο συμφέρουσα και να δώσεις εκεί το έργο"; Η απάντηση είναι εξίσου απλή, αλλά δε γράφεται.

ΥΓ. Το¨"κερατάς" δεν πάει στο δήμαρχο. Είναι σχήμα λόγου -άντε, να μη σε μπλέξω σε... αγωγές που είναι και της μόδας.

Κωστής Γκορτζής είπε...

diastimata, πριν μερικά χρόνια η αντίστοιχη 'εκβάθυνση' (από τον προηγούμενο Δήμαρχο, πάλι με εργολάβο που τον πλήρωσαν για να πάρει την άμμο και να την βάλει στα ορύγματα των αγωγών της αποχέτευσης της πόλης -αντί να τους πληρώσει!) προκάλεσε τη σημερινή κατάσταση στους Νέους Επιβάτες με την άμμο που τα ρεύματα πήραν από τις γειτονικές ακτές και τη μετέφεραν στην 'τρύπα'.
Κανείς δεν λέει 'όχι' στην εκβάθυνση.
Αλλά πρέπει να γίνει με μελέτη των επιπτώσεων ώστε αυτές να προληφθούν και, βεβαίως, όχι για να πάρει την άμμο ο εργολάβος τζάμπα για τα μπετά της επέκτασης του διαδρόμου.
Και σε πέντε χρόνια, το λιμάνι θα 'ξαναμπαζωθεί' με άμμο που θα φαγωθεί πάλι από τις ακτές...
Ο Δήμαρχος έχει πειστεί ή 'πειστεί' από τους υψηλούς φίλους του (για να μη πω τίποτα χειρότερο) ότι ο εργολάβος του Αεροδρομίου του κάνει και χάρη. Και ότι είναι τέτοια καλή ευκαιρία ώστε 'αν μπλέξει με μελέτες και σωστές διαδικασίες' θα τη χάσει. Χώρια που ενδεχομένως και να τον ...μαλώσει κάποιος γιατί καθυστερεί η επέκταση του διαδρόμου. Γι αυτό, σ' αυτούς λέει 'ναι'.
Για τους δημότες του και τις γενιές που θα ψάχνουν, σε μερικά χρόνια, τον ένοχο της καταστροφής της παραλίας τους, έχει να πεί τίποτα;

Ανώνυμος είπε...

Οι "άνωθεν" σχεδίασαν το εξής σενάριο, για να βουτήξουν την άμμο από τη Σκάλα των Ν. Επιβατών και να την πάνε στο αεροδρόμιο:

Το Λιμενικό ζητάει εκβάθυνση της Σκάλας για να δένουν τα σκάφη του (τα ποιά;). Παρουσιάζεται και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ναι, αυτού του ιδίου, όλως τυχαίως!). Η καθ' ύλην αρμόδια Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (που έχει το κουμάντο στη διαχείριση των ακτών) δίνει, μετά την άνωθεν παρέμβαση το ΟΚ - και όλα είναι τακτοποιημένα και "σύννομα" για την αμμοληστεία!

Πολύ φοβάμαι πως αν όλοι αυτοί οι κρίκοι (Λιμεναρχείο/ μελετητές/Κτηματική Εταιρεία) υπακούσουν στους "άνωθεν", τα πράγματα είναι κάπως δύσκολα.

Γιατί, αν σε πηδήξει ο κατής, που θα πας το δίκιο σου να βρεις;
(παροιμία της οθωμανικής περιόδου).

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα Καπετάνιε

δεν ξέρω γιατί, αλλά τελευταία όλο και ξαναθυμάμαι τα, δυστυχώς, προφητικά λόγια του Κονδύλη, γραμμένα ήδη από το 1992: "Ποτέ άλλοτε το κράτος και το έθνος δέν βρέθηκαν, χάρη στην απλόχερη μεσολάβηση του "πολιτικού κόσμου", σε τόσο αγαστή σύμπνοια με τον χαροπαίχτη της επαρχίας και το τσόκαρο των Αθηνών"

Π. Κονδύλης, πλανητική πολιτική μετά τον ψυχρό πόλεμο, σεκδ Θεμέλιο, σελ 161

για την αντιγραφή, Στάθης

Υ.Γ εύχομαι καλό πσκ

Κωστής Γκορτζής είπε...

Πάνο, σ' έβαλα στη βιτρίνα. Ηθικό ακμαιότατο. :-)

Αχ ρε Στάθη, συνεχίζεις να με τσιγκλάς άσχημα... :-)))))

Ανώνυμος είπε...

Καπετάνιε, αισθάνομαι ότι έκανα μεγάλο σφάλμα που σου είπα ότι "ματαιοπονείς". Καμιά φορά, παίζουμε τον ρόλο του Διαβόλου, μέσα στην άγνοιά μας...


ΣΥΝΕΧΙΣΕ

ΚΑΙ ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΣ


Α.Παπαδάκης

Κωστής Γκορτζής είπε...

Δεν έσφαλες. Κι εγώ νοιώθω τον περισσότερο καιρό ότι ματαιοπονώ. Αλλά, δεν μου πάει, όταν Γνωρίζω, να το βουλώνω επειδή αυτοί έχουν το μαχαίρι και το πεπόνι.
Κι όπως βλέπεις, η προσπάθεια μιας χούφτας ανθρώπων σαν τους Πολίτες του Θερμαϊκού δυσκολεύουν ακόμα και τους μεγαλοεργολάβους ιδιοκτήτες του κράτους αυτού...