Ο Πάνος Ζέρβας http://panosz.wordpress.com/ , αυθεντικός οικολόγος, μια χούφτα πολίτες του Δήμου Θερμαϊκού και η αφεντιά μου φωνάζουμε επί πέντε χρόνια ότι η επέκταση του διαδρόμου 10-28 κατά ένα χιλιόμετρο στη θάλασσα, εκτός από άχρηστο και αχρείαστο έργο, θα καταστρέψει και την ακτή Περαία-Ν.Επιβάτες-Αγ.Τριάδα ανεπιστρεπτί.
Η αντίθεσή μας εκφράστηκε πριν ακόμα ξεκινήσει το έργο, διαβάζοντας μια απαράδεκτη Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που εκπονήθηκε (για 930000ευρώ!) από τον μελετητικό οίκο Ρογκάν σε συνεργασία με τον Καθηγητή/Λιμενολόγο κ.Κουτίτα.
Η "ονειρώδης" χρυσοπληρωμένη Μελέτη αναλύθηκε με λεπτομέρεια εδώ.
Ενδιάμεσα παρουσιάσαμε φωτογραφίες που αποδείκνυαν ότι οι επιπτώσεις στην ακτή επιβεβαίωναν σταδιακά τους φόβους μας παρά τις προσπάθειες του μεγαλοεργολάβου να τις καλύψει με αμμοληψίες και αμμοαποθέσεις χρησιμοποιώντας -άγνωστο από το πού προβλέπεται- ειδικό αμμοληπτικό σκάφος.
Αντίδραση καμμία. Ο ανεκδιήγητος Δήμαρχος της περιοχής παρέβλεπε τις προειδοποιήσεις με το σκεπτικό "ο Σουφλιάς είπε ότι το έργο θα γίνει"! Ο τοπικός νέος Σουφλιάς, Μαγκριώτης, όταν ρωτήθηκε για τις επιπτώσεις είπε ότι δεν θα υπάρξουν γιατί απουσιάζουν ρεύματα ...αέρος. Αέρας κοπανιστός δηλαδή από τους αρμόδιους που δεν τολμούν να αντισταθούν στον εθνικό εργολάβο. Και προσπαθούν να μας πείσουν ότι το έλλειμα οφείλεται στους αδηφάγους δημόσιους υπάλληλους και στους κοπανατζήδες ιδιωτικούς. Μια μικρή βόλτα στα πέριξ της Θεσσαλονίκης λιμάνια και λιμανάκια φτάνει για να καταλάβει κανείς που έχουν πάει τα δισεκατομμύρια ευρώ. Και εκτός από την κλοπή των χρημάτων μας σε άχρηστες και αχρείαστες ημιτελείς κατασκευές, μεγαλύτερο είναι το έγκλημα της καταστροφής του περιβάλλοντος γύρω από αυτά τα έργα.
Οι επιπτώσεις στην ακτή, σήμερα 1-10-2011, είναι πέρα από εμφανείς και σοβαρότατες. Συμπτωματικά έχει κάνει την εμφάνισή του πάλι το αμμοληπτικό σκάφος το οποίο ρουφώντας άμμο από τον βυθό (από πού και αν έχει άδεια είναι άγνωστο) θα προσπαθήσει μάλλον να καλύψει τις "ακαθαρσίες" ως γάτα..., προσωρινά βεβαίως γιατί η θάλασσα είναι αεικίνητη και τα ρεύματά της που ΔΕΝ μέτρησε ο κ.Κουτίτας θα εξακολουθούν να αντιστέκονται στο βιασμό της φύσης.
Ενδεικτικά λοιπόν δείτε δύο φωτογραφίες, η πρώτη τραβηγμένη στις 4-6-2010 και η δεύτερη σήμερα 1-10-2011 μπροστά στο ΚΑΠΠΑ της Περαίας.
Βαρέθηκα να ρωτάω αλλά θα επιμένω μέχρι το τέλος. Εισαγγελέας υπάρχει κανένας εκεί έξω;
4-6-2010
1-10-2011
Και μιά τρίτη, το αμμοληπτικό-γάτα... 1-10-2011
Η αντίθεσή μας εκφράστηκε πριν ακόμα ξεκινήσει το έργο, διαβάζοντας μια απαράδεκτη Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που εκπονήθηκε (για 930000ευρώ!) από τον μελετητικό οίκο Ρογκάν σε συνεργασία με τον Καθηγητή/Λιμενολόγο κ.Κουτίτα.
Η "ονειρώδης" χρυσοπληρωμένη Μελέτη αναλύθηκε με λεπτομέρεια εδώ.
Ενδιάμεσα παρουσιάσαμε φωτογραφίες που αποδείκνυαν ότι οι επιπτώσεις στην ακτή επιβεβαίωναν σταδιακά τους φόβους μας παρά τις προσπάθειες του μεγαλοεργολάβου να τις καλύψει με αμμοληψίες και αμμοαποθέσεις χρησιμοποιώντας -άγνωστο από το πού προβλέπεται- ειδικό αμμοληπτικό σκάφος.
Αντίδραση καμμία. Ο ανεκδιήγητος Δήμαρχος της περιοχής παρέβλεπε τις προειδοποιήσεις με το σκεπτικό "ο Σουφλιάς είπε ότι το έργο θα γίνει"! Ο τοπικός νέος Σουφλιάς, Μαγκριώτης, όταν ρωτήθηκε για τις επιπτώσεις είπε ότι δεν θα υπάρξουν γιατί απουσιάζουν ρεύματα ...αέρος. Αέρας κοπανιστός δηλαδή από τους αρμόδιους που δεν τολμούν να αντισταθούν στον εθνικό εργολάβο. Και προσπαθούν να μας πείσουν ότι το έλλειμα οφείλεται στους αδηφάγους δημόσιους υπάλληλους και στους κοπανατζήδες ιδιωτικούς. Μια μικρή βόλτα στα πέριξ της Θεσσαλονίκης λιμάνια και λιμανάκια φτάνει για να καταλάβει κανείς που έχουν πάει τα δισεκατομμύρια ευρώ. Και εκτός από την κλοπή των χρημάτων μας σε άχρηστες και αχρείαστες ημιτελείς κατασκευές, μεγαλύτερο είναι το έγκλημα της καταστροφής του περιβάλλοντος γύρω από αυτά τα έργα.
Οι επιπτώσεις στην ακτή, σήμερα 1-10-2011, είναι πέρα από εμφανείς και σοβαρότατες. Συμπτωματικά έχει κάνει την εμφάνισή του πάλι το αμμοληπτικό σκάφος το οποίο ρουφώντας άμμο από τον βυθό (από πού και αν έχει άδεια είναι άγνωστο) θα προσπαθήσει μάλλον να καλύψει τις "ακαθαρσίες" ως γάτα..., προσωρινά βεβαίως γιατί η θάλασσα είναι αεικίνητη και τα ρεύματά της που ΔΕΝ μέτρησε ο κ.Κουτίτας θα εξακολουθούν να αντιστέκονται στο βιασμό της φύσης.
Ενδεικτικά λοιπόν δείτε δύο φωτογραφίες, η πρώτη τραβηγμένη στις 4-6-2010 και η δεύτερη σήμερα 1-10-2011 μπροστά στο ΚΑΠΠΑ της Περαίας.
Βαρέθηκα να ρωτάω αλλά θα επιμένω μέχρι το τέλος. Εισαγγελέας υπάρχει κανένας εκεί έξω;
4-6-2010
1-10-2011
Και μιά τρίτη, το αμμοληπτικό-γάτα... 1-10-2011
4 σχόλια:
Κωστή, θα πρόσεξες ότι από το ΚΑΠΠΑ και πέρα, τα περίφημα τοπογραφικά πασαλάκια ΔΕΝ υπάρχουν πια.
Επιπλέον, η διάβρωση "χτυπάει" και σε άλλα σημεία, πολύ μακριά από την επέκταση, πχ στο ΟΣΤΡΑΚΟ, στους Νέους Επιβάτες, ακόμα και στην Αγία Τριάδα:
http://panosz.wordpress.com/2010/02/26/diadromos-21/
(Δε σημαίνει ότι όλα αυτά οφείλονται στην επέκταση, γιατί μεσολαβούν και άλλα "αριστουργήματα" εις βάρος του Θερμαϊκού. Ας μας πουν οι ειδικοί τι φταίει - η ουσία είναι ότι η ακτή διαβρώνεται επικίνδυνα σε όλη την έκταση των 8 χλμ του τέως δήμου Θερμαϊκού)
Στην τελευταία μου ανάρτηση για το διάδρομο υπάρχουν δυο φωτογραφίες για σύγκριση: μια του 2008 και μια του 2011 (2 Μαϊου):
http://panosz.wordpress.com/2011/05/02/diadromos-23/
Έβαλα τις φωτό στο ΚΑΠΠΑ γιατί εκεί πιά και οι ...τυφλοί μπορούν να δούν τη ζημιά.
Βεβαίως και η διάβρωση κτυπάει παντού.
Τόσο από το συνεχώς αυξανόμενο αμμογήπεδο των Ν.Επιβατών όσο και κυρίως από τον διάδρομο που έφτασε στα χίλια μέτρα.
Τα πασαλάκια του Μπόμπολα έχουν προ πολλού πνιγεί στη θάλασσα που έχει "μπεί" μέσα αρκετά μέτρα σε όλο το μήκος της ακτής.
Το "μπάζωμα" που μάλλον θα κάνει το αμμοληπτικό τραμπάκουλο έχει σκοπό να "σκεπάσει" τις προφανείς ζημιές μέχρι να φύγει ο εργολάβος. Και μετά...
Είδα ξανά και τις φωτό σου. Από τον Μάιο μέχρι σήμερα, η θάλασσα σ' αυτό το σημείο πέρασε και τις "πρασινάδες" και έφαγε και κομμάτι του δρόμου που φαίνεται καθαρά ότι το ξαναμπαζώσανε!
930000 είναι η πληρωμή της μελέτης, δεν σε καταλαβαίνω, την πλήρωσαν για να είναι όπως την θέλουν!
Ε-μα!
(Πάντως, για να είμαι ακριβοδίκαιος, και επιστημονικά μιλώντας, υπάρχει πάντα μια μικρή πιθανότητα οι μεταβολές αυτές να είναι ανεξάρτητες του έργου και να λάμβαναν χώρα ούτως ή άλλως)
Δημοσίευση σχολίου