19.2.09

Η νύφη του Θερμαϊκού

Έχω ξαναγράψει παλιότερα ότι η Θεσσαλονίκη, από το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα, έχει γυρισμένη την πλάτη στον Θερμαϊκό και τον αντιμετωπίζει μάλλον σαν καδραρισμένο θαλασσινό τοπίο για τους απολαμβάνοντες το φραπόγαλο αραχτούς στην πλατεία Αριστοτέλους. Η νύφη σε ...διάσταση από τον σύζυγο.
Έχοντας την πεποίθηση ότι το 'άνοιγμα΄στη θάλασσα είναι πολλαπλώς ωφέλιμο για την πόλη και την κοινωνία της, το 1998, στην ενέργεια ακόμα -ως Ναυτικός Διοικητής Βορείου Ελλάδος-, συνόδεψα γνωστό μου στον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης για να του καταθέσει πρόταση ανάπτυξης μαρίνας ευρωπαϊκών προτύπων στην έτοιμη από ....σαράντα χρόνια λεκάνη του Ποσειδωνίου, δίπλα στο Μέγαρο Μουσικής.
Πριν σπεύσει κανείς ...καλόπιστος να αναρωτηθεί για την παρουσία μου, ως εν ενεργεία αξιωματικός, στη συζήτηση, σπεύδω να διευκρινίσω ότι μοναδικός μου σκοπός ήταν να μεταφέρω στον Δήμαρχο τις σκέψεις μου για τη γενικότερη κοινωνικοοικονομική ωφέλεια τέτοιων έργων. Ουδεμία σχέση, εμπορική, εταιρική ή όποιας άλλης μορφής, είχα ή έχω με κατασκευαστές.
Το έργο, που προτάθηκε τότε στον Δήμαρχο, ήταν πλήρως χρηματοδοτημένο από ιδιωτικά Κεφάλαια, οι προδιαγραφές του κάλυπταν τις αυστηρότερες απαιτήσεις για προστασία του περιβάλλοντος και προέβλεπε τη λειτουργία ακόμα και Δημοτικής Ναυτικής Ακαδημίας με όλες τις κτιριακές εγκαταστάσεις μονόροφες, σε έξη μήνες από την ανάθεση του έργου.
Δεν παρέμεινα σε όλη τη συζήτηση... Έμαθα, αργότερα, ότι ο Δήμαρχος θα μελετούσε την πρόταση και θα απαντούσε. Δεν ξέρω καν αν απάντησε. Ξέρω ότι από το 1998 μέχρι το 2006 δεν προέκυψε κάτι νεώτερο...
Με ευχάριστη έκπληξη, διάβασα στον απολογισμό της Δημαρχίας για το 2006 και την παρακάτω παράγραφο:
"Μαρίνες: Πανιά και κατάρτια στο Θερμαϊκό. Τουριστικός και οικονομικός δυναμισμός. Ομορφιά και ευχαρίστηση στη θέα της θάλασσας. Αυτός είναι ο στόχος των μελετών που ξεκίνησαν για την κατασκευή τριών μαρινών σκαφών αναψυχής, στο Λιμάνι, στο Μέγαρο Μουσικής και στο ύψος του Λευκού Πύργου. Η υλοποίηση του έργου προβλέπεται να γίνει με την αξιοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων (ΣΔΙΤ)."
Οι μελέτες που ξεκίνησαν, άγνωστο πότε, φαίνεται ότι, τρία χρόνια τουλάχιστον μετά, είναι ακόμα στην ...αφετηρία αφού προχθές, 17-2-09, ο Δήμαρχος ξαναλέει τα ίδια με το παρακάτω Δελτίο Τύπου που δημοσιεύεται και στην ιστοσελίδα του Δήμου:

"ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 17-02-2009

ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Η ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΡΙΝΩΝ

ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο Δήμαρχος Βασίλης Παπαγεωργόπουλος κατά τη διάρκεια της σημερινής, καθιερωμένης συνάντησή του με τους δημοσιογράφους αναφέρθηκε στο θέμα χωροθέτησης των μαρίνων κατά μήκος του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας ότι η κατασκευή των μαρίνων θα δώσει μια ανάσα πνοής στην ανάπτυξη της πόλης μέσα από την αναβάθμιση των προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών. Πρόκειται για μια πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης που ήδη βρίσκεται στο στάδιο της επιστημονικής διερεύνησης και χωροθέτησης των μαρίνων.

Σχετική σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα (Τρίτη) στο Δημαρχείο παρουσία του αντιδημάρχου Αρχιτεκτονικού Βεν. Καρακωνστάνογλου, της προέδρου του Οργανισμού Ρυθμιστικού, εκπροσώπων του Λιμενικού Σώματος και των συμβούλων που έχουν επιλεγεί, ύστερα από διαγωνισμό, για την υλοποίηση του έργου . Η σύσκεψη είχε ως θέμα την χωροθέτηση των μαρίνων, όπως αυτές έχουν προεπιλεγεί κατά μήκος του θαλάσσιου μετώπου της πόλης. Οι προτεινόμενες θέσεις είναι, ο χώρος της Α΄ προβλήτας του λιμανιού, η περιοχή των Ναυτικών Ομίλων, η θαλάσσια ζώνη των πέντε θεματικών πάρκων και ο χώρος αμέσως μετά το Μέγαρο Μουσικής.

Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει υπογράψει, ήδη, προγραμματική σύμβαση για την κατασκευή των μαρίνων με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης και τη Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου, εκπρόσωποι των οποίων παραβρέθηκαν στη σημερινή σύσκεψη στο Δημαρχείο.

Όπως ανέφερε ο κ. Παπαγεωργόπουλος, στη σημερινή σύσκεψη συζητήθηκε το μείζον θέμα της χωροθέτησης των μαρίνων οι οποίες σε πρώτη φάση θα είναι δύο και αμέσως μετά θα φτάσουν τις τέσσερις. Θα ακολουθήσει συνεργασία με το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και η προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την κατασκευή των μαρίνων."
Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου.
Δέκα χρόνια μετά, ο Δήμαρχος παρουσιάζει την ιδέα για δική του (μακάρι να ήταν...), και, ουσιαστικά, μας ενημερώνει ότι ...οφείλουμε να τον εκλέξουμε και στις επόμενες δύο τετραετίες, γιατί τόσο προβλέπω να διαρκέσουν οι μελέτες και οι διαδικασίες που μας παραθέτει...
Θα αισθανόμουν καλύτερα αν γνώριζα ποιοί 'συμβουλεύουν' τον Δήμαρχο και ποιοί μελετητές βάζουν τις προδιαγραφές κατασκευής και λειτουργίας του εξαγγελλόμενου -για διεθνή διαγωνισμό, κάποτε,- έργου. Θα αισθανόμουν ακόμα καλύτερα αν έβλεπα κάποιο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του προγραμματισμού. Οι διαδικασίες, ο προγραμματισμός και ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου αναβάθμισης της παραλίας δεν μου τονώνουν την αισιοδοξία μου... Διαισθάνομαι 'προεκλογικά πυροτεχνήματα', φοβάμαι 'προτάσεις-αρπαχτές' τύπου 'θαλάσσια συγκοινωνία' (...επιδοτούμενη), αλλά διατηρώ την πεποίθηση ότι:

-Η κατασκευή μαρίνων στο θαλάσσιο μέτωπο και η εξασφάλιση σωστών τεχνικοοικονομικών προδιαγραφών λειτουργίας τους, θα προσδώσει οικονομικά οφέλη στη χειμαζόμενη πόλη. Οι 'παράπλευρες' ανάγκες ενός σκάφους είναι πολλές και ποικίλες (ξυλουργοί, μηχανικοί, πανάδες, μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι, έμποροι κλπ) και θα διευρύνουν την απασχόληση.
-Η λειτουργία Δημοτικών Ναυτικών Ακαδημιών (και όχι Ομίλωνουζεριχαρτοπαικτικών Λεσχών ...Θαλάσσης) θα ωθήσει πολλούς νέους στη θάλασσα όπου ψυχαγωγείσαι (με τη σωστή έννοια του όρου) στο να συμβιώνεις σεβόμενος τις υποχρεώσεις σου και διεκδικώντας τα δικαιώματά σου.
-Η θάλασσα ανήκει στα σκάφη (και στα ...ψάρια, βεβαίως) και όχι στους θαμώνες της Αριστοτέλους.

35 σχόλια:

Lion είπε...

Καπετανιε, εσυ φταις.
Γιατι θυμασαι αυτα που εγιναν το 1998; Αν ειχες μνημη χρυσοψαρου - οπως ολοι οι υπολοιποι - δεν θα υπηρχε κανενα απολυτως προβλημα.

Για το ποσο καλη ειναι μια μαρινα στην Θεσσαλονικη δεν ξερω. Για να το προτεινεις εσυ, σωστο θα ειναι. Αν ειναι ομως να γινει, να γινει με τα δικα σου κριτηρια.
Απο το να γινει μια μαρινα/λαμογιο/αρπαχτη προτιμω να μην υπαρχει τιποτα.

Σε ενα και μοναδικο πραγμα διαφωνω μαζι σου. Γραφεις οτι η θαλασσα ανηκει στα σκαφη και στα ψαρια. Η δικη μου γνωμη ειναι οτι ανηκει μονο σ' εκεινους που ξερουν να ταξιδευουν πανω της.

Καλα πανια, καλοταξιδος

Υ.Γ. Η σαιζον ξεκινησε για μενα. Η πρωτη διαδρομη για το 2009 ξεκιναει αυριο ;-)

σχολιαστής είπε...

Θα αντιγράψω αυτό που είπε ο Δρακολέοντας, "Για να το προτεινεις εσυ, σωστο θα ειναι."

Λές να μπει στη μελέτη η συμπάθειά σου; Ο γνωστός μελετητής!!!

Α, να διαφωνήσω με το Δρακολέοντα στο εξής. Η θάλασσα ανήκει και σε μας τους στεριανούς, που την βλέπουμε απο την παραλία.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Δρακολέοντα, καλά πανιά!
Η θάλασσα είναι η μόνη διέξοδος και η μόνη ελπίδα για να σταθεί ξανά η πόλη στα πόδια της. ¨οταν με το καλό συναπαντηθούμε θα σου χαρίσω ένα λεύκωμα με φωτογραφίες της παλιάς Θεσσαλονίκης, αυτής που μπροστά της, οικονομικοκοινωνικά, η Αθήνα ήταν ...Γρεβενά.

Σχολιαστή, εννοείται ότι οποιαδήποτε παρέμβαση, και δη στη θάλασσα, θα πρέπει να γίνει με εξασφάλιση των πλέον σύγχρονων προδιαγραφών για την προστασία του περιβάλλοντος. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με διαφανείς διαδικασίες, και με αξιόπιστη ΕΠΟΠΤΕΥΟΥΣΑ αρχή. Δύσκολο το βλέπω...
(ήδη άρχισε το ράβε-ξήλωνε στην 'αναβαθμισμένη παραλία. Την περασμένη βδομάδα συνεργεία έσκαβαν για να ξεθάψουν δυσλειτουργούσες -μάλλον- σωληνώσεις στον ...κήπο των νερών!)

Μιχάλης Ρ. είπε...

Εκείνοι που μας παίδεψαν βαραίνουν μέσα μας πιο πολύ
όμως η δική σου τρυφερότητα πόσον καιρό ακόμα θα βαστάξει;
'Ο,τι μας γλύκανε, το ξέπλυνε ο χρόνος κι η συναλλαγή,
εκείνοι που μας χαμογέλασαν βουλιάξαν σε βαθιά πηγάδια
και μείναν μόνο εκείνοι που μας πλήγωσαν,
εκείνοι που αρνήθηκαν να τους υποταχτούμε.
Εκείνοι που μας παίδεψαν βαραίνουν πιο πολύ…
Ντίνος Χριστιανόπουλος

Γιωργος Μανουσακης είπε...

Αν δεν κάνω λάθος, στη θάλασσα δεν ισχύει ιδιοκτησία. Βέβαια, σε κάποια παλιά συμβόλαια του χωριού μου οι παπούδες μας έγραφαν "και 5 μέτρα θάλασσα"!

...και το δίλλημα καπετάνιο μου είναι ένα "φτερωτός γιατρός ή πανίκας?"

Ανώνυμος είπε...

Σκέφτομαι πώς θα αντιδράσουν οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης όταν μάθουν το διαφυγόν κέρδος που χάνουν εδώ και χρόνια από την απουσία σύγχρονων λιμενικών εγκαταστάσεων για σκάφη αναψυχής.

Σκέφτομαι, επίσης, πως το καλό πολυτεχνείο της πόλης δεν πήρε την πρωτοβουλία να παρουσιάσει προτάσεις για το ζήτημα αυτό. Οι αρχιτέκτονες θα μπορούσαν να είχαν σχεδιάσει πρότυπες μαρίνες, οι μηχανικοί θα μπορούσαν να είχαν προτείνει τις βασικές προδιαγραφές, κτλ

Γιοκ.

Και φοβάμαι πως όταν δούμε μαρίνες στη Θεσ/νίκη, μπορεί να είναι σαν αυτές που περιγράφει ο Dralion: λαμόγιο-αρπαχτή.

Χαμένα χρήματα, χαμένα κύματα, και χαμένα χρόνια.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Λεωνίδα, και διαρκής μιζέρια και καραγκιοζογκρίνια ότι δεν μας προσέχει η ...Αθήνα. ΚΑΝΕΙΣ δεν ενδιαφέρεται και δεν απαιτεί έργα πραγματικής υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα. Αντίθετα, γλύφουν 'καραμέλες' τύπου 'ανάπτυξη του αεροδρόμιου', υποθαλάσσια λεωφόρος πεντακοσίων μέτρων, 'αναβάθμιση' της παραλίας και ...μαυσωλειακό Δημοτικό Μέγαρο.
Όταν, το 2014, κόβουν τις κορδέλες στο νέο υπερδρόμο της Ανατολικής Αττικής (μία από τις σήραγγες με μήκος 9(!) χιλιομέτρων) οι δικοί μας Ζοροατσαλάκωτοι θα βγάζουν δελτία τύπου για την ...εξέλιξη των μελετών για την εξωτερική περιφερειακλή, τον εντοπισμό του χαμένου μετροπόντικά και τη σωτηρία των ακτών του Θερμαϊκού από τη μισοτελειωμένη επέκταση του διαδρόμου στο αεροδρόμιο...

Γιώργο, και η κορφή του Ψηλορείτη δεν ανήκει σε κανέναν αλλά, 'περιφραγμένη' την έχουν κάποιοι σύντεκνοι... :-))))))

Μιχάλη, πολύ τον εκτιμώ ποιητικά αλλά νομίζω ότι και το διανοουμενίστικο κατεστημένο το οποίο πρεσβεύει, πρέπει κάποτε να σταματήσει την ποιητική γκρίνια και να γίνει ενεργό με πιέσεις, εκδηλώσεις και παραστάσεις. Η εσωστρέφεια τέτοιων μυαλών στην πόλη μας έχει αφήσει το πεδίο ελεύθερο στους κοινωνικά αμόρφωτους να τη διαφεντεύουν...

Μιχάλης Ρ. είπε...

Εγώ Κωστή εκτιμώ και συνερίζομαι το θυμό σου, την οργή απέναντι στην κατάντια στο δεν έχει παρακάτω από εδώ. Η πόλη που το ’98 είχε κατά κεφαλή ΑΕΠ 25% πάνω από τον εθνικό μέσο όρο και 35% πάνω από των Αθηνών έχει σήμερα 25% κάτω από τον μέσο εθνικό όρο και 35% κάτω από των Αθηνών. Η απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων είναι 0 (ο μόνος νομός με 0 απορρόφηση) και το μέλλον της πόλης γύρω απο 9 στάσεις του μετρό. Ίσως η λύση να είναι το επόμενο βήμα μετά το θυμό. Ίσως η αυτοκριτική δώσει τη δυνατότητα στους ικανούς να ορθώσουν λόγο σαν κι εσένα, για να αντιμετωπίσουν την βλακεία, την εσωστρέφεια, την αγένεια, τις συμμορίες κράτος και τις ορδές των βαρβάρων. Αυτοί η πόλη άντεξε στους αιώνες γιατί οι «ζηλωτές» της δεν την άφησαν στα χέρια των τιποτένιων και των «ξένων». Αυτό πρέπει να γίνει και τώρα.

Dr_MAD είπε...

η Θεσσαλονίκη είναι όλα τα ευρώ και ό,τι και να γίνει θα την παλέψει. έχει φάει πολύ σκ@τό αυτή η πόλη και θα αντέξει πολύ ακόμα, γιατί οι άνθρωποί της είναι τζιμάνια*

*εξαιρούνται Ψωμιάδης, Ανθιμος, Παπαθεμελής και Παπαγεωργόπουλος

Διδάσκαλος είπε...

για να ξεκινήσει κάτι να γίνεται στη Σαλονίκη μας, ακόμη και μια μαρίνα πχ πρέπει να την απαλλάξουμε από τα κομματικά παιχνίδια.Πρέπει να ψηφίζουμε τον ικανότερο για την πόλη και όχι τον δεξιότερό η τον αριστερότερο κτλ, να βάλουμε στην άκρη τους γραφικούς που ψηφίζαμε όλα αυτά τα χρόνια λόγω του ''κόμματος'' τις περισσότερες φορές,
πρέπει να βάλουμε την πόλη μας πάνω απ' όλα,γιατί εκτός των άλλων όλοι έχουμε ευθύνη πλέον για το σημερινό κατάντημά της

Κωστής Γκορτζής είπε...

Μιχάλη, Mad και Διδάσκαλε, χαίρομαι που συμφωνούμε. Και σίγουρα δεν φτάνουν τα λόγια αλλά θα πρέπει να κάνουμε έστω το ελάχιστο. Να διαλέγουμε πρόσωπα με συγκεκριμμένες θέσεις και προγράμματα και όχι όσους μας 'καπελώνουν' τα κόμματα.

Unknown είπε...

Επιτροπή κάνανε;
Γεύμα εργασίας;
Αργούν αργούν...

σχολιαστής είπε...

"Η πόλη που το ’98 είχε κατά κεφαλή ΑΕΠ 25% πάνω από τον εθνικό μέσο όρο και 35% πάνω από των Αθηνών έχει σήμερα 25% κάτω από τον μέσο εθνικό όρο και 35% κάτω από των Αθηνών."

Κύριε Μιχάλη Ρ. έχετε πρόχειρο κανένα λινκ;

σχολιαστής είπε...

Kωστή, τι ψάχνεις. Τα περισσότερα έργα, ανεξάρτητα απο την ποιότητα της μελέτης, που και αυτή είναι μεγάλο ζητούμενο, υφίστανται στην εκτέλεση "δημιουργικές" επεμβάσεις. Και είναι λογικό όταν επιτρέπονται εξωπραγματικές εκπτώσεις. Δες τι έγινε με την Εγνατία, απο όταν ο ΥΠΕΧΩΔΕ έδιωξε τους άγγλους συμβούλους που είχαν επιβάλει αυστηρές προδιαγραφές.

Ας ελπίσουμε οι επόμενες γενιές να τα αλλάξουν. Οι δικές μας ας κάνουν τη μικρότερη δυνατή ζημιά. Αν διαβάζεις Αστεριξ, η γενιές μας θυμίζουν τη φράση "προσπάθησε να μη βρωμάς".

Κωστής Γκορτζής είπε...

Καμηλιέρη, υποψιάζομαι ότι έγιναν, γίνονται και θα γίνονται ...Λουκούλεια γεύματα (κοινώς ΄φαγοπότια') από επιτροπές και υποεπιτροπές. Από εργασία... :-))

Σχολιαστή, δεν ξέρω πού βρήκε τα στοιχεία ο Μιχάλης, αλλά φαίνονται λογικά. Μέχρι το 98 'ανθούσαν' οι κλωστοβιοτεχνίες-βιομηχανίες, και πολλές βιομηχανίες που από τότε ή έκλεισαν ή μετακόμισαν προς ...Βορρά. Η πόλη σήμερα 'κρατιέται' από τους φοιτητές της και από τις επιδοτήσεις προς ...διαχρονικούς κολλητούς. Υπάρχουν, βεβαίως, και λίγες εξαιρέσεις που απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Σχολιαστή, γράφαμε μαζί.

Τα βλέπω ρε γαμώ το! Και τα ...νοιώθω οδηγώντας στην Εγνατία που μου θυμίζει την Κόρινθο-Τρίπολη όπου οι προηγούμενοι λαμόγιες 'έφαγαν' ολόκληρη λωρίδα από το έργο που ενέκρινε και χρηματοδότησε η Ε.Ε....
Και ξέρω, γιατί εκείνη την εποχή τους συναντούσα πηγαινοερχόμενος στην υπό ανακατασκευή ΠΑΘΕ, ότι επί Λαλιώτη, ήρθε μια Σουηδική εταιρεία και μετρούσε ποιότητα ασφάλτου, πρόσφυση και 'σαμαράκια' αλλά τα αποτελέσματα ποτέ δεν τόλμησε κανείς να τα δημοσιεύσει (μπας και άδειαζαν τα κρατικά Ταμεία από τις αγωγές των σκοτωμένων με ευθύνη των λαμογιοεργολάβων και των τσιρακιών τους που παραλαμβάνουν τα έργα...)).
Γυρνώντας τον Δεκέμβριο με ελαφριά βροχόπτωση από Γρεβενά, τρία αυτοκίνητα έκαναν τετ α κε από πίσω μου! (στην ευθεία των ΑΗΣ!)
Η διαχρονική σαπίλα του Δημοσίου σε όλο το φάσμα του με κάνει και έχω σοβαρές επιφυλάξεις για το τι καινούργιο μαγειρεύει και ο Δήμαρχος...

Μιχάλης Ρ. είπε...

Αγαπητέ «σχολιαστή» είναι από άρθρο στην εφημερίδα «αγγελιοφόρος»στα μέσα Νοεμβρίου. Προσπάθησα να το βρω αλλά πιέζομαι από την οικογένεια για να φύγουμε στο χωριό στον Κάτω ¨Όλυμπο. Το έχω σώσει σίγουρα και θα σου το εκθέσω λεπτομερειακά μόλις γυρίσω. Γεια σου Κωστή μου, πάω θεραπεία βουνίσια με χιόνια, τζάκι κολάσεως, λουκάνικο και κρασί για άγριες νύχτες και παρέα ένα τσούρμο ναύτες βουνίσιους, πατριωτάκια της διασποράς, τις γοητευτικές δυνάστες μας και τα παιδάκια μας τα ανυπόφορα. Αρχηγός αποστολής η σκύλα μου η Τζάκ.

diastimata είπε...

Πολύ φοβάμαι, Κωστή, πως όταν τελειώσει το έργο θα... αποδοθεί στις καφετέριες και τους θαμώνες τους, για "να εξασφαλιστεί η συντήρησή του".
Αλλά κι από την άλλη, οι καταστροφές στα πάρκα της (υποτίθεται) αναπλασμένης παραλίας, δίνουν και παίρνουν.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Δημήτρη, πάντοτε και παντού υπήρχαν και υπάρχουν ανώριμοι, ανεγκέφαλοι, σεξουαλικά ανεπαρκείς και λοιποί γραφικοί που βγάζουν τα απωθημένα τους καταστρέφοντας. Στην Ελλάδα, στο όνομα της ...δημοκρατίας, όχι μόνο δεν φροντίζουμε να υπάρχει Εποπτεία και Έλεγχος για να περιοίζουμε τη δράση τους αλλά, τους εκτρέφουμε μαζικά...
Αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι αυτή της παράδοσης και παραλαβής κακοεκτελεσμένων έργων 'βιτρίνας' με αποτέλεσμα το ραβε-ξήλωνε επί συνεχούς βάσης. Η 'αναβαθμισμένη' παραλία δεν είναι το μόνο παράδειγμα. Να σου θυμίσω τα πεζοδρόμια; (που παρέδιδαν οι εργολάβοι για να αρχίσουν την άλλη μέρα τα συνεργεία του Δήμου να ξανακολλάνε τις πλάκες...)
Και, αλήθεια, στο ...μαυσωλείο[Δημαρχείο, δουλεύει κανείς; Δεν βλέπω κίνηση...

άνεμος είπε...

My captain, ψάχνοντας γενικά για τα fletcher ανακάλυψα ολόκληρη ιστοσελίδα (http://abbot.us/DD629/fletcher).Eκεί λοιπόν, βρήκα ότι υπάρχουν ως εκθέματα σε διάφορα σημεία (visiting a fletcher)πλέον μόνο 4. Μάλιστα, αναφέρουν ως μουσείο επισκέψιμο το Charrette (DD-581) και το οποίο δεν είναι άλλο από το Α/Τ ΒΕΛΟΣ!! Μάλιστα αναφέρουν την ιστορία του (ιστορία σου δηλαδή...) και σημειώνουν no website available...Μήπως θάπρεπε να ηγηθείς της κατασκευής ενός website για το ΒΕΛΟΣ όσο βρίσκεται ακόμη εν ζωή και ο Ναύαρχος;

R2-D2 είπε...

Η νύφη του Θερμαϊκού σε διάσταση από τον σύζυγο... Πόσο μεγάλη αλήθεια είναι αυτό - και πόσο έχει κοστίσει σε αυτή την πόλη

Κωστής Γκορτζής είπε...

Άνεμε, είναι στο μυαλό μου για λίγο αργότερα, μόλις καταφέρω να ολοκληρώσω κάποιο σχετικό γραπτό ...πόνημα.

R2d2, όταν Αντιδήμαρχος Αρχιτεκτονικού είναι καθηγητής Διεθνούς Δικαίου(!)... Στην Ελλάδα, οι θέσεις συντονισμού/εξουσίας (που φυσιολογικά υπάρχουν για να προγραμματίζουν, ελέγχουν και παράγουν έργο) μοιράζονται με κάθε είδους κριτήρια εκτός από το απολύτως απαραίτητο. Το να είναι σχετικοί με το αντικείμενό τους...
Από τους εν ενεργεία και εν δυνάμει Πρωθυπουργούς, μέχρι τον απλό υπάλληλο του Ληξιαρχείου.
Πώς να στεριώσει ο ...γάμος έτσι. :-)

Κωστής Γκορτζής είπε...

Άνεμε, προς το παρόν βρήκα αυτό, που χρήζει ...κατεδάφισης. :-)

Κωστής Γκορτζής είπε...

http://www.hellenicnavy.gr/velos/index.asp

άνεμος είπε...

Οντως χρειάζεται κατεδάφιση...Αλλά και πάλι βοηθά στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης. Μου φαίνεται ότι υπάρχει κάποιο λάθος στη θητεία του κυβερνήτη Γεωργόπουλου, καθώς όταν είμασταν στη Κέρκυρα (Μάρτιος 1991) και σκαντζάραμε κυβερνήτης ήταν αυτός κι όχι ο Ξένος (το θυμάμαι καλά καθώς ήμουν ο στρατεύσιμος κελευστής σηματωρός του ΣΦΕΝΔΟΝΗ και είχαμε επικοινωνία συχνή). Όσο για τον μετέπειτα κυβερνήτη Γκιόκα, είχα τη τύχη να τον έχω ύπαρχο και ήταν και καλός φίλος-στη ΠΕΑΚ στη Σούδα, καλοκαίρι του 90, αλητέψαμε μαζί κάποια βράδια...:)

Rodia είπε...

Ποιοι συμβουλεύουν το Δήμαρχο ρωτάς και σου απαντώ: όλοι αυτοί που έχουν συμφέρον να διατηρηθούν σε κατάσταση υψηλής χρηματοδότησης με παχυλούς μισθούς. Αμα γίνονται τα έργα, θα πάψουν να συμβουλεύουν και οι μισθοί πάπαλα!
Αυτού του τύπου οι συμβουλές είναι ωφέλιμες και για τον κ. Δήμαρχο, έτσι δεν είναι; Να τραβά σε μάκρος το πράγμα.
(τουλάχιστον ο δικός σας δεν κρατά... πριόνι!)
Καλό μήνα Κωστή :)

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Καλή τύχη αλλά δεν νομίζω να έχετε :(

Κωστής Γκορτζής είπε...

Άνεμε, θα προσπαθήσουμε να ανεβάσουμε κάποιο πιό σοβαρό site... :-)

Ροδιά μας, σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του ...ατσαλάκωτου, οι σύμβουλοι για την υλοποίηση του έργου έχουν επιλεγεί "ύστερα από διαγωνισμό".
Δεν πήρε το αυτί μου και το μάτι μου τίποτα σχετικό. Μπορεί και να έγινε... Ποιός έθεσε τις προϋποθέσεις/κριτήρια για τους διαγωνιζόμενους..., θα σε γελάσω. Ή θα γελάσουμε όλοι μαζί αν δημοσιευτούν λεπτομέρειες... :-)

Σε ότι αφορά στον δικό σας Δήμαρχο (με το πριόνι),:
αναρωτιέμαι πώς ένας άνθρωπος, από τους ελάχιστους που συμπαραστάθηκαν στους χανσενικούς της Σπιναλόγγας επί τόπου, (στα νιάτα του ως γιατρός ήταν συνεχώς κοντά τους) μπορεί να χάσει τις αποδεδειγμένες κοινωνικές ευαισθησίες του. Μήπως υπερβάλλετε στην κριτική σας;
Καλόπιστα ρωτώ γιατί δεν ζω στην Αθηναϊκή πραγματικότητα.

Ανώνυμος είπε...

Η πρόταση σου αναζητά τη θάλασσια οδό
σα Γοργόνα που αναζητά τον Βασιλιά Αλέξανδρο στον Θερμαϊκό.
Οι σωστές ιδέες είναι κρυμμένες
ζητούνε δε πολύ πολύ μαγείρεμα
απο καλή και προβλεπτική νοικοκυρά.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Ιωάννη, γιατί 'έχετε' και όχι 'έχουμε'; :-)

airgood, καλωσόρισες! Οι καλές ιδέες είναι τα μπαχαρικά που νοστιμίζουν στο τέλος το φαΐ... Κι αυτά κρυμμένα είναι. :-)

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Έχετε γιατί δεν ζω στην Θεσσαλονίκη αλλά στην Αθήνα...

Κωστής Γκορτζής είπε...

Α! πές το ντε. Μα, και μόνο που ...δεν ζούμε στην Αθήνα, ΕΧΟΥΜΕ καλύτερη τύχη
(πλάκα κάνω, ε;) :-)))))))))

Ανώνυμος είπε...

Παντως οτι δουλεια αποφασιστει να γινει πρεπει να τα οικονομισει και το ιδιωτικο κεφαλαιο.... Ντρεπομαι πραγματικα για την χωρα μας..
Λογω ενος format και την ''φοβερη'' δουλεια που κανουν οι τεχνικοι υπολογιστων στην Καβαλα αργησα να ανταποκριθω στα νεα θεματα, ελπιζω για μην εχω αλλα τετοια προβληματα.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Εξερευνητή, αυτό είναι δεδομένο και όχι απαραίτητα κακό. 'Ιδιωτικό' είναι και το Κεφάλαιο αυτών που θα έχουν την ευκαιρία να 'αυγατίσουν' τις δουλειές τους (ξυλουργοί, ηλεκτρολόγοι, πανάδες, αλουμινάδες, έμποροι ανταλλακτικών και ειδών εξοπλισμού σκαφών, μηχανικοί, γερανιτζήδες και πάει λέγοντας.
Το κακό είναι να 'κονομήσουν' εργολάβοι που (πολύ)ενδεχομένως θα παραδώσουν λειψά έργα και οι 'αρμόδιοι' που θα τα παραλάβουν...

Καλό ξεμπέρδεμα με τα ηλεκτρονικά προβλήματα. :-)

Rodia είπε...

Δυστυχώς, Κωστή μου, έτσι είναι τα πράγματα: χάλια μαύρα.
Και'γώ είχα γνωρίσει έναν εντελώς διαφορετικό Νικήτα πριν γίνει δήμαρχος. Απορούσα μάλιστα πώς γίνεται να είναι ενταγμένος στη ΝΔ. Ισως όμως να επιβεβαιώνεται απλώς η αριστοτέλεια ρήση «η εξουσία διαφθείρει»...
..το «ου μπλέξεις» βέβαια, είναι καλύτερο ρητό!:))