1.3.08

ΑΝΤΕ, ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ...

Κάτι κινείται τελικά.

Αντιγράφω από το μπλογκ του Πάνου Ζέρβα, εδώ, την ερώτηση που κατέθεσαν τέσσερεις βουλευτές της Ν.Δ. για ΜΕΤΑΦΟΡΑ του Α/Δ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στα Δυτικά της πόλης.


"07.02.2008 Επανεξέταση της πρότασης μεταφοράς του αεροδρομίου “Μακεδονία” και της υλοποίησής της Προς Υπουργούς:
- Περιβάλλοντος Χωροταξίας & Δημοσίων Έργων
- Μεταφορών και Επικοινωνιών
- Εθνικής Άμυνας

1. «Επανεξέταση της πρότασης μεταφοράς του αεροδρομίου “Μακεδονία” και της υλοποίησής της»
2. «Λειτουργία αεροδρομίου στο αεροδρόμιο της πολεμικής αεροπορίας στην Αλεξάνδρεια για τις πτήσεις cargo»

Επανερχόμενοι στην με ΑΠ 12903/14-7-2006 ερώτησή μας προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων με θέμα «Προγραμματισμός για τη μελλοντική μεταφορά του αεροδρομίου “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης», αξιολογώντας την απάντηση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων με αριθ. Πρωτ. 2422/25-07-2006, αλλά και όλα τα στοιχεία που προκύπτουν όσον αφορά την αναγκαιότητα της υλοποίησης της πρότασής μας, παραθέτουμε τα παρακάτω:

Α. Είναι γεγονός τα όσα αναφέρονται στην απάντησή σας σχετικά με τις βελτιώσεις που γίνονται στον τομέα της ενίσχυσης των υποδομών του αεροδρομίου, που μας βρίσκει σύμφωνους όσον αφορά τη βραχυπρόθεσμη εξυπηρέτηση της διακίνηση των επιβατών. Θα πρέπει όμως να ληφθούν υπόψη και άλλοι παράμετροι, όπως είναι η οικιστική ανάπτυξη της περιοχής πέριξ του αεροδρομίου, αλλά και η αδυναμία μελλοντικής επέκτασής του.

Β. Επιπλέον είναι αδύνατη η ανάπτυξη μεταφοράς εμπορευμάτων cargo, που είναι αναγκαία για την προώθηση ευπαθών αγροτικών προϊόντων της ευρύτερης περιοχής των νομών Ημαθίας, Πέλλας, Πιερίας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Κιλκίς κλπ. Να σημειωθεί ότι οι παραπάνω νομοί παράγουν πολύ μεγάλες ποσότητες ροδάκινων, νεκταρινιών, μήλων, ακτινιδίων, κερασιών, αχλαδιών και κηπευτικών όλο το χρόνο και η δυνατότητα άμεσης μεταφοράς τους θα βοηθήσει ουσιαστικά τόσο τη τοπική οικονομία τους όσο και την εθνική μας οικονομία με την αύξηση εισροής συναλλάγματος από τις εξαγωγές των αγροτικών μας προϊόντων, και θα βοηθήσει άμεσα την οικονομία της βόρειας Ελλάδας. Η ανάπτυξη της Μακεδονίας κινείται με πολύ ταχείς ρυθμούς και αν λάβει κανείς υπόψη το ρόλο της χώρας μας, αλλά και της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, συμπεραίνεται ότι είναι απαραίτητη η κατασκευή ενός σύγχρονου αεροδρομίου που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του μέλλοντος, κάτι που από τώρα πρέπει να προγραμματίσουμε και σταδιακά να υλοποιήσουμε σε χρονικό ορίζοντα που οι περιστάσεις επιτρέπουν. Η τοποθεσία που υποδείξαμε με την προηγούμενη ερώτησή μας και στην οποία εμμένουμε είναι η περιοχή μεταξύ των ποταμών Αλιάκμονα και Αξιού, ανατολικά ή δυτικά της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Αθήνας.
Στοιχεία που αποδεικνύουν και τεκμηριώνουν την πρότασή μας είναι:

1. Η περιοχή βρίσκεται στην καρδιά της Μακεδονίας. Απέχει από τη Θεσσαλονίκη 20 χλμ. Περίπου και εξυπηρετεί άμεσα τους νομούς Πιερίας, Ημαθίας, Πέλλας, Κοζάνης, Καστοριάς, Φλώρινας, Κιλκίς, Σερρών ακόμη και το νομό Λάρισας, λόγω του οργανωμένου οδικού δικτύου.
2. Υπάρχει προσπέλαση προς τα συγκοινωνιακά δίκτυα και είναι δυνατή η άμεση κατασκευή έργων για τη σύνδεση με την Εθνική Οδό, την Εγνατία Οδό, την παλαιά Εθνική Οδό, τα επαρχιακά οδικά δίκτυα, το σιδηροδρομικό δίκτυο και το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
3. Δεν υπάρχει κανένα φυσικό ή τεχνικό εμπόδιο για την απογείωση και την προσγείωση των αεροσκαφών.
4. Η γη είναι φθηνή χωρίς κτίρια που θα εμπόδιζαν την απαλλοτρίωση της έκτασης.
5. Δεν θα υπάρξει καμία σοβαρή και δυσμενή επίπτωση στο περιβάλλον.
6. Τα πλεονεκτήματα της περιοχής προσφέρουν τη δυνατότητα δημιουργίας ενός διεθνούς αεροδρομίου – πρότυπο στα Βαλκάνια, που θα αποτελέσει κέντρο διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων και θα αναδείξει το στρατηγικό ρόλο της Βόρειας Ελλάδας στην ευρύτερη βαλκανική περιοχή.
7. Ο χώρος του αεροδρομίου της πολεμικής αεροπορίας στην περιοχή της Αλεξάνδρειας Ημαθίας, μετά τις επιβαλλόμενες διαμορφώσεις (επέκταση αεροδρομίου κλπ) μπορεί να λειτουργήσει ως αεροδρόμιο μεταφοράς εμπορευμάτων (cargo) εξυπηρετώντας απόλυτα την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργός:

α) Πρόκειται να επανεξετάσετε τη μεταφορά του αεροδρομίου “Μακεδονία” και να ξεκινήσει η χωροθέτηση σε πρώτη φάση, αλλά και η κατοχύρωση της περιοχής στο γενικό χωροταξικό που πρόκειται να θεσμοθετηθεί σύντομα, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα σε μελλοντική υλοποίηση;

β) Τι προτίθεται να πράξει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας σχετικά με τη μετατροπή του αεροδρομίου της πολεμικής αεροπορίας στην περιοχή της Αλεξάνδρειας Ημαθίας σε αεροδρόμιο για τη μεταφορά εμπορευμάτων (cargo) και πτήσεων τσάρτερ;

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ:

Καράολγου Θεόδωρος

Καρπούζας Αντώνιος
Τζαμτζής Ιορδάνης
Χαλκίδης Μιχάλης

*

Άντε, να βρεθούν και τέσσερις απ’ το ΠΑΣΟΚ… Τρεις, αν θεωρηθεί δεδομένη η Χ. Αράπογλου.

*

Ερώτηση έχει καταθέσει και η βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ της Β’ Θες, Αμανατίδου – Πασχαλίδου – και μάλιστα με αναφορά στην «Επιτροπή Αγώνα για το Θερμαϊκό»



Βεβαίως, οι κύριοι βουλευτές αποφεύγουν -για κατανοητούς πλην μη αποδεκτούς λόγους- να επισημάνουν στους Υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ και ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ και την περιβαλλοντική ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ από την επέκταση του νυν διαδρόμου στη θάλασσα... Έτσι, αποδυναμώνουν τη θέση τους περιοριζόμενοι στην παράθεση στοιχείων που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της ...εκλογικής τους Περιφέρειας.

Πάλι καλά, όμως. Πάψαμε να είμαστε 'γραφικοί αντιδραστικοί, πολέμιοι της προόδου' όσοι χρόνια τώρα προσπαθούμε -μόνοι- να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες.

19 σχόλια:

koulpa είπε...

χαχα σηκώστε την προβοσκίδα σας και χαιρετίστε μας..:):)
..άντε με το καλό μπας και αρχίσει να γίνεται κάτι..:):)
Καλημέρα και καλό μήνα:):)

Κωστής Γκορτζής είπε...

Koulpa, εσάς σίγουρα με την προβοσκίδα μας σας χαιρετούμε!
Κάτι άλλους... :-))))))

Μαύρο πρόβατο είπε...

Καλό μήνα!! Και εις άλλα με αγώνα :-))

(Ελπίζω να έχεις το χρόνο/όρεξη να παίξεις κι εσύ!)

Ανώνυμος είπε...

Πράγματι, γινόμαστε περισσότεροι...

*

Όπως έλεγαν παλιά κάτι Μανιάτες, "αρέα αρέα, να φαινόμαστε καμιά σαρανταρέα..." :-)

Γιωργος Μανουσακης είπε...

Σίγουρα η εξέλιξη αυτή οφείλεται στις δικές σας πιέσεις. Είναι ένα καλό νέο που σας δίνει κουράγιο να συνεχίσετε.

σχολιαστής είπε...

To κακό Κωστή είναι ότι λένε ή γράφουν μια κουβέντα και μετά λακάνε.

Και στο άλλο μεγάλο έργο καταστροφής της πόλης,την υποθαλάσσια, υπάρχουν προβλήματα. Εκτός του ότι ο δήμαρχος δε θέλει να του καταστρέψουν τα έργα της παραλίας, που αυτό θα σήμαινε επιστροφή χρημάτων στην ΕΕ που συγχρηματοδοτεί, τσινάνε και οι υποψήφιοι αγοραστές του λιμανιού, που δε θέλουν με τίποτα να στηθεί ένα τεράστιο εργοτάξιο για χρόνια.

http://www.enet.gr/online/
online_hprint?
q=%D5%F0%EF%E8%E1%EB%DC%F3%F3%E9%E1&a
=&id=27516552

Τελικά βέβαια όλα θα τα βάλουν τα συμφέροντα στη θέση τους, αλλά "τίποτα δεν πάει χαμένο".

Κωστής Γκορτζής είπε...

Μαυροπροβατοσύντροφε, το βραδάκι της Κυριακής και αφού ...ξεσκονίσω τα Γαλλικά μου για να μπορέσω να αναρτήσω το σχόλιο στη σελίδα σου :-))) Καλό Μήνα!

Πάνος & Σχολιαστή,
ας 'λακάνε'. Τα γραπτά τους μένουν και έτσι οι δικοί τους δεν μπορούν να μας λοιδωρούν πιά.
Υπήρχε καμμιά απορία για το 'μπάχαλο' των 'μελετών' και της ασυνεννοησίας και για την 'υποθαλάσσια'; Εδώ δεν 'βλέπουν' ότι χτίζουν δύο Νοσοκομεία στην αρχή του διαδρόμου του Α/Δ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ...!!!!

Κρητίκαρε Γιώργο, αμήν!

FrapDigo είπε...

Καλησπέρα σε όλους! Γύρισα πριν 3 μέρες από Αγγλία, και με το που κατέβηκα από το αεροδρόμιο, έφαγα τα πρώτα χαστούκια-επαναφορές στην ελληνική πραγματικότητα (ναι, ναι...το κυκλοφοριακό και τα λοιπά προβλήματα χωροταξίας και περιβάλλοντος της Θεσσαλονίκης).

Διάβασα πριν λίγο το παρακάτω: http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=74533448

και είμαι σχεδόν σίγουρος ότι κάτι τέτοιο χρειαζόμαστε.

Νομίζω ότι δεν είμαι τελείως off topic, αφού και για το αεροδρόμιο ισχύουν όλα αυτά.

Σαν Καλαμαριώτης, ένα θα πώ μόνο (χωράνε blogs ολόκληρα βέβαια), μετά την επίσκεψη σε μια ευρωπαϊκή (όχι ντεμέκ, όπως η Ελλάδα).Φίλοι μου, η μαρίνα στην Αρετσού/Νέα Κρήνη είναι χωματερή. Τώρα το πρόσεξα ακόμα πιο έντονα.

Κωστής Γκορτζής είπε...

frapdigo, τον πόνο μας για τις μαρίνες τον έχουμε γράψει κι εδώ πολλές φορές. Δεν χρειαζόταν να πας στην Αγγλια... μια πιό κοντινή βόλτα στα παράλια της Τουρκίας θα ήταν εξ ίσου αποκαλυπτική.
Όσο για τ' άλλα... μια 'διέλευση' από την χιλιομπαλωμένη οδό Χηλής, έξω από το γήπεδο Καλαμαριάς, ε; :-)

Κωστής Γκορτζής είπε...

Όσο για τον Δήμαρχο της Μπογκοτά,
τι να πω... Εμείς τους κλόουν και τους μίμους τους έχουμε σε ...επίσημους θώκους. Έχουμε και ...Ζορό(Ψωμιάδη) να μας προστατεύει!

diastimata είπε...

Είδες; Ε, αν υπολογίσεις ότι, σε αυτήν τη χώρα όλα περπατούν αργά...

Κωστής Γκορτζής είπε...

Αύριο το βράδυ, 4-3-08, στις ειδήσεις του SKY
θα 'παίξει' το θέμα. Προχωράμε...

Το μεγαλο μας τσιρκο είπε...

Χαίρομαι πολύ που κάτι γίνεται με αυτή την ιστορία τελικά....

...αλλά μη σε δω και σε παραθυροαντιπαράθεση με τον Κακαουνάκη γιατί θα τραβήξω τις κοτσίδες μου....!!!!
;-))))

...τα φιλιά μας και στην οικογένεια...

Κωστής Γκορτζής είπε...

Κρατώ μικρό καλάθι, προς το παρόν...
Όσο για τον περι ού, φτου φτου, φτου, στον κόρφο μας :-)
Αντιφιλούμε!

Γιωργος Μανουσακης είπε...

κύριε Κώστα, μόλις πρόσεξα κι΄αυτό και εντυπωσιάστηκα:
http://www.in.gr/news/Reviews/chapter.asp?lngReviewID=829017&lngChapterID=872302

Κωστής Γκορτζής είπε...

Το ξέρω Γιώργο. Σημαντικό βήμα η ανάδειξη του θέματος από το in.gr. Έχουμε και αυξανόμενο ρυθμό δημοσιευμάτων καθώς και ρεπορτάζ από τον SKY για το θέμα, που δεν παίχτηκε, όμως, ακόμα, λόγω άλλων ...σοβαρών θεμάτων επικαιρότητας. Εκτός αν παίχτηκε και, ελέω ΔΕΗ, δεν μπόρεσα να το δω. We keep walking που λέει και η 'συντρόφισσα' του Γιωργάκη!!! :-)

Ανώνυμος είπε...

Ούτε κι εγώ το είδα, αλλά αυτόπτες (που με αναγνώρισαν) βεβαιώνουν ότι παίχτηκε στο απογευματινό δελτίο στις 4/3 και την άλλη μέρα το πρωί.

Ανώνυμος είπε...

(άσχετο)

Βάλε βρε ευλογημένε μια φωτογραφία ΧΩΡΙΣ μουστάκι!

Κωστής Γκορτζής είπε...

Ωραία!
Όσο για τη φωτογραφία, η ψηφιακή φωτογραφική μηχανή υπήρξε ...θύμα της επταήμερης εκδρομής της θυγατέρας με το Λύκειο και αναζητείται εναλλακτική λύση. Εκτός κι αν μου στείλετε αυτές που τραβήξατε με τον Γιάννη στην τηλεοπτική εξόρμηση :-)