19.1.08

Οπα! Να' το πετιέται!

Ενδιαφέρουσα είδηση.
Η εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, σήμερα, Σάββατο 19-1-2008, σελίδα 10.
Από τη δημοσιογράφο Μαρία Καραούλη.

Τίτλος:
Πλατύ Ημαθίας Πράσινο φως για εμπορευματικό αεροδρόμιο.











Όπως βλέπετε (αν πατήσετε τη φωτογραφία, διαβάζετε όλο το άρθρο) υπάρχουν και κάποιο 'λογικοί' άνθρωποι που επιβεβαιώνουν τα στοιχεία που τόσο καιρό γράφουμε στα μπλογκς μερικοί 'γραφικοί αντιδραστικοί'... για την αναγκαιότητα μεταφοράς του αεροδρομίου Δυτικά της πόλης.
Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, λοιπόν, βρήκε πολύ σωστή την άποψη των τοπικών παραγόντων και είναι σύμφωνο για την παραχώρηση του στρατιωτικού αεροδρομίου στο Πλατύ Ημαθίας για τη δημιουργία 'Εμπορευματικού Αεροδρομίου'.
Το οποίο, αν φυσικά γίνει, θα εξυπηρετεί και ολόκληρη τη Θεσσαλία (αγροτικά και βιομηχανικά προϊόντα) περισσότερο από τα ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ και ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Γεγονός που αναγκαστικά θα ωθήσει στην ανάπτυξή του και...
Το ΥΠΕΧΩΔΕ, που με μουλαρίσιο πείσμα επιμένει στη λύση της ανάπτυξης του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, (και την άσκοπη περιβαλλοντική καταστροφή) το ξέρει;

Ελπίζω να δούμε και συνέχεια στο έργο και η καλή εφημερίδα να πάρει θέση όπως οφείλει και να μη 'θάψει' και αυτή την προσπάθεια.

22 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μακάρι να γίνει ένα μεγάλο και πραγματικά διεθνές αεροδρόμιο στο Πλατύ ή όπου αλλού είναι δυνατό κοντά στη Θεσσαλονίκη για να μην είμαστε υποχρεωμένοι να αλλάζουμε αεροπλάνα σαν τριτοκοσμικοί. Σε ένα μήνα θα πάω στο Άμστερνταμ για να συναντήσω έναν φίλο (τον ξέρεις κι εσύ!) και πετάω μέσω Βουδαπέστης (οι άλλες επιλογές ενδιάμεσου σταθμού: Αθήνα, Μιλάνο, Ζυρίχη - ειδικά η Αθήνα είναι εξωφρενική επιλογή αν κοιτάξεις το χάρτη, και η πιο ακριβή).

Αν οι καρεκλοκένταυροι και οι εργολάβοι επιμείνουν στην επέκταση, που φυσικά δεν πρόκειται να κάνει το αεροδρόμιο κάτι διαφορετικό από αυτό που είναι, δεν αποκλείεται σε λίγα χρόνια να πετάμε όπου θέλουμε απευθείας από το ...Μέγας Αλέξανδρος. Ξέρετε, από το ακατονόμαστο κράτος.

dzach είπε...

Πραγματικά φαίνεται ότι είναι κομβική η θέση, δίπλα στην Εθνική και δίπλα στο σιδηρόδρομο. Και προστίθεται και ένας ακόμη λόγος σ' αυτούς που υπάρχουν για τη μη επέκταση του διαδρόμου στη θάλασσα.

Αν μάλιστα συνδυαστεί και με μεταφορά του Υπουργείου Γεωργίας (λέω, άντε έστω το τμήμα 'Αγροτικής Ανάπτυξης' του τίτλου του χωρίς το 'Τροφίμων') στο κέντρο της περιοχής με τη μεγαλύτερη αγροτική παραγωγή, δηλ. στη Λάρισα, ίσως να δουν καλύτερες μέρες και οι παραγωγοί της Β.Ελλάδας και γλυτώσει κι ο Θερμαϊκός.

Κάποτε το σύνθημα ήταν η αποκέντρωση. Τώρα μόνο τα σκουπίδια θέλουμε εκτός.

wpleftyboy είπε...

απο το στομα σας και στου θεου τ'αυτι

εχουμε κατι χωραφακια κληρονομικα εκει κοντα στο σταθμο

αμην παναγιτσα μου !

Captain Harbour είπε...

Καλησπέρα σας,

Εν αρχή η ιδέα της δημιουργίας αεροδρομίου στην περιοχή του Πλατέως είναι αρκετά καλή από την στιγμή που θα εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Κεντερικής Μακεδονίας και της Θεσσαλίας (η οποία δεν επικοινωνεί με αεροπορικώς). Το σημαντικό είναι να γίνουν οι απαραίτητες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και να μην φορτωθεί σε μια περιοχή μόλυνση
πέραν του δέοντος.
Η συνέχιση των έργων στο αεροδρόμιο Μακεδονία εκτιμώ πως θα συνεχιστούν γίνει ή όχι το έργο στο Πλατύ. Άλλο να κάνεις ένα διεθνές αεροδρόμιο από την αρχή και άλλο να μετατρέπεις ένα ήδη υπάρχον. Δεν είμαι ειδικός αλλά οι προδιαγραφές για ένα επιβατικό διεθνές αεροδρόμιο θα είναι πιο αυστηρές από ένα εμπορευματικό (πέραν των εγκαταστάσεων που θα πρέπει να κατασκευαστούν). Επιπρόσθετα εκτιμώ πως θέλει και η πλειοψηφία της κοινωνίας το διευρυμένο Μακεδονία. Ή όχι;
Αυτό που με προβληματισε τελευταία , αφού μιλάμε για τις μεταφορές, είναι η έλλειψη σοβαρού υποβαθρου όσον αφορά τον σιδηρόδρομο. Το πιο οικολογικό και φθηνό μέσω μεταφοράς έχει να δει μέρες σοβαρής ανάπτυξης από την περίοδο Τρικούπη. Ο σιδηρόδρομος θα μπορούσε να μειώσει τα κόστη, τους χρόνους και την μόλυνση απο τις μεταφορές, που σημειωτέον είναι από τις πιο σημαντικές πηγές στην χώρα μας. Θέμα για αρκετή κουβέντα πιστεύω.
Επανέρχομαι στο προηγούμενο και λέω πως δεν θα πρεπε να μολυνθεί η εκεί περιοχή ανεξέλεγκτα...

Ευχές για καλό βράδυ.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Ξεκινώ με τα νιάτα!:
Captain, ουδείς αντιλέγει για πραγματικές μελέτες για το περιβάλλον. Το ίδιο ισχύει, όμως, και για την τωρινή επέκταση και, μάλιστα, μέσα σε πυκνοκατοικημένη περιοχή, με δυό Νοσοκομεία να θεμελιώνονται 200μέτρα από τον 'μεγαλο διάδρομο' και ένα Πανεπιστήμιο (ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ) στην περίφραξή του!
Χώρια η κατατστροφή των ακτών που τεκμηριώνεται όχι από εμένα αλλά από έγκριτους καθηγητές του ΕΜΠ που ΔΕΝ έχουν κάποια σχέση με το έργο ή τους εργολάβους του ή όποια Δημόσια Υπηρεσία που εμπλέκεται σ' αυτό.
Θέλουμε, δεν θέλουμε, το Α/Δ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ κάποια στιγμή στο ορατό μέλλον θα μετακομίσει. Ελπίζω με κανονικές μελέτες και όχι 'αρπαχτές'. Για τους ίδιους λόγους (δεν βαριέμαι να το επαναλαμβάνω) που μετακόμισαν τα Α/Δ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, ΡΟΔΟΥ κ.α.)

Για το 'εμπορευματικό' στο Πλατύ, συνηγορούν και πιέζουν οι αγρότες των βιολογικών προϊόντων που θέλουν να στέλνουν γρήγορα τα προϊόντα τους στις διεθνείς αγορές. Και είναι σίγουρο ότι, αν γίνει, πολύ γρήγορα θα αναπτυχθεί και θα 'απορροφήσει' και την αναγκαστική μετακόμιση του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

Για τα υπόλοιπα περί τρένων, συμφωνώ απόλυτα! :-)

wpleftyboy, με τόσο ...αγώνα, θα ζητήσω και πσοσοστό επί της υπεραξίας...!!!! :-)

dzach, με καλύπτεις απόλυτα. Και συνεισφέρεις στο να μην εξαντλείται η υπομονή μου στο θέμα. Να ' σαι καλά!

Οργισμένε, εκτός κι αν καταφέρουν μερικοί να κάνουν τη Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα του ...ακατονόμαστου. :-) Δίκιο έχεις.

Pan είπε...

Καλησπέρα.

Πως γίνεται να εμφανίζονται οι γαλονάδες (χωρίς παρεξήγηση, έτσι;) πιο λογικοί και προοδευτικοί από τους άλλους...ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Ούτε εγώ, φίλε Pan.
Μένω στη 'λογική' του πράγματος και δεν θέλω να σκεφτώ ότι πίσω από τη λογική αυτή μπορεί και να κρύβεται κάποια 'εναλλακτική' λύση -πιό γρήγορη και αν στραβώσει η 'επέκταση' του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ- για να εξυπηρετούνται κάτι μεταφορικά 'μεγάλα αεροπλάνα' που είναι αναγκαία για την αερομεταφορά 'εφοδίων' και άλλων απαραίτητων στα Βαλκάνια...
Μακάρι να μην είναι έτσι.
Σε κάθε περίπτωση, η μεταφορά του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, στο ορατό μέλλον, είναι αναπόφευκτη για χίλιους λόγους.
Δεν ξέρω, μου φαίνεται, όμως, ότι θα πρέπει Υπουργοί να αναλαμβάνουν νέοι άνθρωποι (κάτω των 40) γιατί οι δύοντες ηλικιακά δεν νοιαζονται και πολύ για το μέλλον το δικό τους αλλά και αυτό των παιδιών τους (κυρίως των παιδιών των άλλων...).

koulpa είπε...

Αχ εδώ στατικές μελέτες δεν κάνουν γιατι είναι "ακριβές" αν δεν περιλαμβάνουν μίζες.. ΠΧ ο δρόμος της Καλαμάτας που πήρε τον κατήφορο.. το κοπηλατοδρόμειο που αναγκάστικάν να το ξαναχτίσουν για τους ολυμπιακούς.. θέλουμε και περιβαντολογιές;..
Είπα να μη ξεκινήσω τη χρονιά με γκρίνια.. κάποια στιγμή θα γκρινιάξω στη γωνία μου:):)
Την καλημέρα μου:):)

industrialdaisies είπε...

Ξέρεις, Κωστή, σκεφτόμουν ότι το θέμα θέλει και λίγο ευρεία οπτική. Τι εννοώ. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, όπου υπάρχει αεροδρόμιο είναι απομακρυσμένο από πόλεις και γύρω του ένα άρτιο οδικό δίκτυο το οποίο σε οδηγεί στις πόλεις που θες να πας γρήγορα και με ασφάλεια. Η τοποθεσία που αναφέρεται στο κείμενο με τον σωστό αυτοκινητόδρομο είναι ασφαλώς πολύ πιο σωστή από ό,τι το Μακεδονία.

Ταυτοχρόνως υποτίθεται ότι φτιάχνεται ο οδικός άξονας Αθήνας Θεσσαλονίκης, υπάρχει και η Ιονία οδός... Δεν καταλαβαίνω πραγματικά πόσο άχρηστος ή μιζαδόρος πρέπει να είναι κάποιος για να μην καταλαβαίνει τι είναι σωστό να πράξει...

Πολύ φοβάμαι ότι ένα άρθρο δεν είναι αρκετό από μόνο του. Ελπίζω, όμως να είναι η αρχή για μεγαλύτερη έκθεση του θέματος στα φώτα της δημοσιότητας.

Καλημέρα Κωστή!

wpleftyboy είπε...

αγαπητε κυριε Γκορτζη

μια που το εφερε η κουβεντα αν φτιαχνοταν και σωστοι δρομοι στην περιοχη συνδεοντας την με εθνικη οδο θεσ/νικης -κατερινης και
θεσ/νικης- βεροιας θα ημουν τρισευτυχισμενος μια και θα μπορουσα να πηγαινω χωρις αγχος και φοβο ν'αναβω ενα κερι στους παππουδες μου

ζηταω πολλα ? οχι βεβαια μια δρασκελια ειναι απ' το 45 ως τους μεγαλους δρομους ...σωστα ?
ασε που το κερδος θα ειναι τριπλο μια και θα μπορω να πηγαινω πανευκολα και στο χωριο της γυναικας μου ..χεχε !

για να μην πω οτι θα γλυτωνε κι ο καημενος ο θερμαϊκος την ταλαιπωρια
απ' την επεκταση του "μακεδονια" ...σωστα? και ο καημενος ο Ολυμπος
που θα γλυτωνε τα σπλαχνα του (βλεπε αδρανη απο Λιτοχωρο)...καλα τα λεω ?

απ' το στομα σου και στων "θεων" τ' αυτι κυριε Γκορτζη . .

Κωστής Γκορτζής είπε...

koulpa, μια βόλτα στα απειράριθμα στα λιμάνια και στα 'αλιευτικά καταφύγια', μισοτελειωμένα, πρόχειρα, καταστροφικά για τις παρακείμενες ακτές, και μια βόλτα στην περίφημη ΕΓΝΑΤΙΑ (ούτε ΕΝΑ πάρκινγκ, ούτε ΕΝΑ βενζινάδικο) εξηγεί πολύ καλά το πού έχει πάει ο πακτωλός χρημάτων των διάφορων 'κοινοτικών πλαισίων' από καταβολής τους.
Παράδειγμα τρανό και ο δρόμος της Καλαμάτας (που, εκτός των άλλων, από την ΕΕ εγκρίθηκε με μια λωρίδα παραπάνω που 'χάθηκε' κατά την κατασκευή και η ΕΕ αρνιόταν να την ξεπληρώσει!) και η ΠΑΘΕ (στη Μαλακάσα) και το θάψιμο της 'μελέτης' Σουηδικής εταιρείας που φώναξε ο Λαλιώτης ως ΥΠΕΧΩΔΕ για να 'μετρήσει' όλους τους δρόμους από πλευράς καταλληλότητας (και τα αποτελέσματα τα έθαψε ο ίδιος για να μη πάνε φυλακή ΟΛΟΙ τους ως φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί των δολοφονιών που περιγράφονται ως 'τροχαία ατυχήματα')...

Μαργαρίτα μου, ναι, δεν φτάνει ένα, δύο ή τρία άρθρα από τους μπλόγκερς. Τα στοιχεία έχουν σταλεί στις τοπικές εφημερίδες αλλά αυτές σιωπούν, οι φίλοι -και μπλόγκερς- δημοσιογράφοι 'βαριών' πανελλαδικών εφημερίδων γνωρίζουν το θέμα αλλά, το αξιολογούν (δικαίωμά τους) 'μικρό' σε σχέση με τους πεοθηλασμούς στα Υπουργεία και την μπανιέρα των ΘεμοΜάκηδων, οι βουλευτές του τόπου τα γνωρίζουν κι αυτοί αλλά δεν θέλουν ή δεν μπορούν να εκφράσουν γνώμη,
κι εγώ έχω αρχίσει να αισθάνομαι 'γραφικός'...

wpleftyboy, ΑΚΡΙΒΩΣ! :-)

koulpa είπε...

Λοιπόν.. μιά και οι φυλακές δε χωρούν αυτούς που δικαιούνται να φιλοξενηθούν.. μήπως να μπούμε εμείς να υσηχάσουμε..:):)

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Άμα λειτουργήσει αυτό το αεροδρόμιο, σκέφτομαι ότι θα απαλλαγούν και οι εθνικές από πολλές νταλίκες.
Λέω εγώ, τώρα...

Κωστής Γκορτζής είπε...

koulpa, τι να πω... σε λίγο θα μας βάλουν με το σκεπτικό ότι "επικρατούσα επανάστασις δημιουργεί Δίκαιο"...
Δημαγωγοκρατία!

Μαντρόσκυλε, πες το ψέμματα...
Ξέρεις, όμως, πόσοι 'πολιτευάμενοι' έχουν μετοχές σε μεταφορικές εταιρείες; Γι αυτό και τα τρένα τα ...ξεχάσαμε!

industrialdaisies είπε...

Να μην νιώθεις γραφικός Κωστή (δεν θέλω ούτε για πλάκα να το λες). Επειδή επικρατεί ο εκχυδαϊσμός που ό,τι δεν τον τρέφει το ονομάζει γραφικό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μασάμε κιόλας!

Τα σέβη μου Κωστή. Για την επιμονή σου να είσαι ρομαντικά "γραφικός", δηλαδή ρομαντικός ανυπότακτος.

Περαστικός είπε...

Μακάρι να εισακουστούν και μια φορά οι φωνές της λογικής, φοβάμαι όμως ότι αν πρόκειται να θιχθούν κάποια εργολαβικά συμφέροντα από αυτή την αλλαγή τα πράγματα θα είναι δύσκολα.

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Τα τρένα, Κωστή μ', έχουν σαμποταριστεί εδώ και δεκαετίες, όταν οι κομματάρχες της Δεξιάς μοίραζαν άδειες ΚΤΕΛ, φορτηγών και ταξί στους δικούς τους.
Μετά ήρθε η ΠΑΣΟΚάρα και αντί να τονώσει το δημόσιο μέσο «τρένο», μοίρασε χρήματα στους εργολάβους να φτιάξουν επιπλέον οδικό δίκτυο.
Το έρ'μο το τρένο δεν έχει μίζες άξιες λόγου.
Μας βλέπω να βγαίνουμε στην εθνική οδό με τα νέα BMP-1, που αγοράζει ο Κωστάκης από τον Βλαντιμίρ. Είναι 420, πρέπει να πιάσουν τόπο!

demetrat είπε...

Αυτό που λέει ο σκύλος είναι.
και καλημέρα Κωστή.
Τα τραίνα δεν αφήνουν φράγκα στους εργολάβους.
Γίνονται μιά φορά, και μετά συντηρούνται πιό εύκολα, και το κυριότερο, απο συγκεκριμμένη υπηρεσία.
Δηλαδή δεν έχουν πολλά γκρίζα σημεία, να χώνονται διάφοροι για φαί.
Έτσι κιαλλιώς οι καλές σιδηροδρομικές υπηρεσίες, είναι δείγμα αναπτυγμένου και πολιτισμένου κράτους.
Έχεις καταλάβει οτι ισχύει κάτι τέτοιο για μας εδώ;
δ

Κωστής Γκορτζής είπε...

demetrat, συμφωνώ και επαυξάνω, το 'γραψα άλλωστε, με αυτά που λέει ο σκύλος. Οι νταλίκες και τα βυτιοφόρα είναι η κότα με τα χρυσά -μαύρα- αυγά για πολλούς...

Μαντρόσκυλε, ταύτιση απόψεων, ...πάλι! :-)

Περαστικέ, μεγάλη παρηγοριά ότι αρκετοί φίλοι βρίσκουν λογικά τα γραφόμενα. Όπως και το ότι δεν έχει κανείς μέχρι τώρα απαντήσει ή αντικρούσει τεκμηριωμένα τα ερωτήματα και τις προτάσεις που κατατίθενται.

Μαργαριτούλα, χειροφίλημα μετά τριαντάφυλλου!

Pan είπε...

Καλησπέρα

Η αφέλειά μου μερικές φορές με τρελαίνει.

Ακούς εκεί να πιστεύω ότι για το δικό μας το καλό έγινε η πρόταση! Τσ τσ τσ.

ΔΙΟΝΥΣΟΣ είπε...

Σχεδιασμός και παραγωγική αποφασιστικότητα. Αίτημα ζητούμενο από κήνσορες και όχι θεράποντες της Ελληνικής Περιφέρειας.Παλιούς και νέους δεξιούς.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Pan, η δικιά μου να δείς τι μου προκαλεί...

Διονύση, πάω να ανοίξω το λεξικό γιατί έχω ξεχάσει τι σημαίνουν οι λέξεις 'σχεδιασμός' και 'παραγωγική αποφασιστικότητα' που αναφέρεις... :-)