18.3.09

ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ;

Την βρήκαν τη λύση τα καλοσπουδασμένα σαΐνια πάλι. Κεφαλικός Φόρος κατά αναλογία εισοδήματος. Ποιού εισοδήματος; Του 'επισήμως' δηλωνόμενου;
Σωθήκαμε... Γελάνε οι μεγαλογιατροί των φακελακίων, οι μεγαλοδικηγόροι, οι υδραυλικοί/ηλεκτρολόγοι/βοθρατζήδες, παππάδες, νεκροθάφτες και λοιποί συνεπείς πολίτες...

Γιατί δεν βάζετε 'κεφαλικό φόρο' στα Καγιέν και στα Τσερόκι και στις Πόρσε που 'αυγαταίνουν' τα έξοδα των εταιρειών στις οποίες είναι γραμμένα (για να εμφανίζουν και λιγότερο φορολογητέο εισόδημα!) και στα οποία παρανόμως δεν αναγράφονται πάνω τους τα στοιχεία της εταιρείας στην οποία ανήκουν;

30 σχόλια:

Lion είπε...

Καπετανιε, ο κεφαλικος φορος που ζητας υπαρχει εδω και 10ετιες. Λεγεται "τεκμηρια".
Απ' οσο ξερω, ολοι το φτυνουν αυτο το μετρο. Ολοι θελουν το δικο τους το BMW X3 να μην ειναι τεκμηριο, αλλα να ειναι αυτο του γειτονα.
Θα μπορουσαμε να επεκτεινουμε τα τεκμηρια και στις εταιρειες. Και μαλιστα σε *ολες* τις εταιρειες που εχουν περιουσιακα στοιχεια στο εσωτερικο. Για να καταργηθουν και τα off shore.

Ενα αλλο, πολυ απλο και αποδοτικο μετρο ειναι η αυξηση του ΦΠΑ. Πληρωνει μονο οποιος καταναλωνει. Γιατι δεν μπαινει ενα ΦΠΑ 30% στις BMW;
Το μονο μειονεκτημα ειναι οτι οι εταιρειες δεν πληρωνουν ΦΠΑ.

Θεωρω τα παραπανω μετρα εφαρμοσιμα μεν αλλα ελλιπη. Αν ειχα επιλογη, δεν θα εφαρμοζα κανενα απο τα 2. Το πιο σωστο ειναι ακριβως το αντιθετο τους. Δηλαδη η καταργηση των τεκμηριων, μειωση του ΦΠΑ και η παραλληλη εξαφανιση της φοροδιαφυγης.

Αλλα αν γινει αυτο το τελευταιο θα καταλυθει η ελληνικη κοινωνια. Χωρις μαυρο χρημα δεν μπορει να υπαρξει τιποτα στην Ελλαδα.

Υ.Γ. Ποιος μιλησε για οικονομικη κριση; Ζητησα απο πανα (κρατουσα τα μετρητα στο χερι) να μου φτιαξει ενα sprayhood και του ζητησα να μου βαλει ενα φερμουαρ παραπανω απο το κανονικο, γιατι ετσι με βολευει καλυτερα.
Εις χρεωσιν μου εννοειται, εξτρα.
Αρνηθηκε. Βαριοταν να βαλει ενα φερμουαρ παραπανω.
Θεμελιωδης λεπτομερεια: επειδη εγω δεν εχω μαυρο χρημα, ολες μου οι συναλλαγες γινονται απαραιτητα με τιμολογια.

Το sprayhood θα το φτιαξω στην Γερμανια. Οταν οι ελληνες παναδες (και κατ' επεκταση οι υδραυλικοι, μαραγκοι κλπ. κλπ.) μεινουν ανεργοι, θα τους φταιει η κριση και η κακουργα κενωνια. Εγω δηλωνω απο τωρα οτι θα χαιρομαι.

animal είπε...

Η απάντηση στην ερώτησή σου είναι "επειδή αυτοί που τις έχουν είναι τα αφεντικά τους".

Για το Dralion τώρα, έχω να πω να αγιάσει το πληκτρολόγιό σου. Θα χαίρομαι κι εγώ γι' αυτούς που βγάζουν λεφτά στην πλάτη μας τώρα όταν σε έναν κανονικό κόσμο μείνουν άνεργοι. Όπως θα χαρώ και όταν επιτέλους φάνε ξύλο τα κτήνη που κλείνουν την Ακρόπολη, που διορίστηκαν "συμβασιούχοι" γλύφοντας τους πολιτικούς γιατί δεν αξίζουν για τίποτε άλλο, και τώρα εκβιάζουν όλη τη χώρα για να τους λυπηθούμε για το "δράμα" τους.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Κάπτεν, τα τεκμήρια έχουν καταργηθεί από καιρό!
Αλλά και να υπήρχαν, τα περισσότερα 'θηρία' είναι γραμμένα ως εταιρικά όπου ανέκαθεν δεν υπήρχαν τεκμήρια (όπως σωστά λες). Υπάρχει όμως ΝΟΜΟΣ που ορίζει ότι στα εταιρικά πρέπει να αναγράφεται ευκρινώς το όνομα της εταιρίας.... Φαντάζεσαι, όμως, Πόρσε να παρκάρει στα μπουζούκια και στο καπώ της να γράφει "ΡΟΥΦΟΣΚΑΤ Εταιρεία συστημάτων αποφράξεων αποχετεύσεων ΜΠΡΑΧΑΜΙ"; Πάει το ...κιμπαριλίκι. :-)

Κωστής Γκορτζής είπε...

animal, μαζί σου. Αν στο ξύλο συμπεριληφθούν και οι πολιτικοί που τους διόρισαν για να πάρουν τους ψήφους τους, πολύ πιό μαζί σου! :-))

σχολιαστής είπε...

animal, περίπτωση να είναι άνθρωποι που κάνουν χρήσιμη εργασία και τους έχουν 6 μήνες απλήρωτους δεν υπάρχει;

Aντί να τους δείρουμε, να τους παλουκώσουμε καλύτερα;

Το ότι επέλεξαν ακραία μορφή αγώνα,δε μας δίνει το δικαίωμα να τους βρίζουμε.

Lion είπε...

Αγαπητε σχολιαστη, αλλο πραγμα το φορολογικο συστημα και αλλο πραγμα το δικαιωμα στην απεργια. Εννοειται οτι οποιος δουλευει πρεπει να πληρωνεται. Αλλα ο Κωστης μιλαει για φορους και για φακελακια (= μαυρο χρημα) στο ποστ.

Καπετανιε, συγνωμη, ειμαι λιγο εξω απο τα πραγματα. Αγνοουσα οτι τα τεκμηρια εχουν καταργηθει. Σε ιδανικες συνθηκες (δηλαδη αν δεν υπηρχε φοροδιαφυγη) θα ημουν εναντιον. Τωρα ειμαι μαλλον υπερ.

Υ.Γ. Τι εγινε το μουστακι; ;-)

Ανώνυμος είπε...

΄Ακου να δεις μεγάλε. Μένω στο Μπραχάμι. Εδώ δεν έχουμε ΄΄ ΡΟΥΦΟΣΚΑΤ ΄΄ είμαστε περιοχή , πως να το πω , με ποιό high class επιχειρήσεις.
Εντάξει ΝΑΥΑΡΧΕ ??

KROKO........

σχολιαστής είπε...

Αγαπητέ Δρακολέοντα, και ο σχολιασμός σχολίου καλύπτεται απο τον κανονισμό.

Το μουστάκι είχε γίνει και παλιότερα θέμα!!!

Κωστής Γκορτζής είπε...

Αγαπητέ Δρακολέοντα, ταξιδευτή (γι αυτό χάνεις συνέχειες) το μουστάκι (και 18 παραπανίσια κιλά) τιμωρήθηκαν δια ποινής εξαλείψεως όταν έφτασε η ώρα, ευζωνικό μανούλιον να παρεξηγήσει τον λευκό μύστακα και το μετεφηβικό στομάχι σηκωνώμενη στο λεωφορείο για να μου παραχωρήσει τη θέση της εκλαμβάνουσά με -προφανώς λανθασμένως- ως υπέργηρο... :-)))

Επί του θέματος: Το αποτέλεσμα είναι ότι καλούνται πάλι οι συνεπείς (είτε γιατί δεν μπορούν να ξεφύγουν, είτε γιατί έχουν κοινωνική συνείδηση) να πληρώσουν αυτούς που συντελούν στη διαχρονική κρίση. Τους φοροφυγάδες!
Όσον αφορά και το αντισχόλιο του Σχολιαστή, συμφωνώ ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους αλλά να μη βάζουν με το ζόρι όλους τους υπόλοιπους να αγωνίζονται γι αυτούς ούτε να περιορίζουν τα δικαιώματα άλλων...
Έχω δε μια απορία. Γιατί η κοινωνία αποδέχεται (υποθέτω και ο φίλος Σχολιαστής, όπως υποθέτω και οι αποκλείοντες την Ακρόπολη) ότι ο Σμηναγός στην Αγχίαλο ή ο Κυβερνήτης της Φρεγάτας δεν έχει το δικαίωμα της απεργίας; Είναι ή δεν είναι όλοι ίσοι κατά το Σύνταγμα; .... :-))

Κωστής Γκορτζής είπε...

ΚροκοΚώστα, άσε μην αποκαλύψω τι καλλιεργείτε στο Μπραχάμι... :-))))

σχολιαστής είπε...

Αγαπητέ Κωστή, αν δεν είχε γράψει ο συνσχολιαστής "να φάνε ξύλο τα κτήνη", δεν θα έκανα καθόλου αναφορά. Αλλά σκέψου να χαρακτηρίζεται κτήνος, ένας συμβασιούχος αρχαιολόγος με μεταπτυχιακά, και με σημαντική προσφορά, γιατί διαμαρτύρεται που δεν τον πληρώνουν και χρησιμοποιούν το θέμα ανανέωσης των συμβάσεων εκβιαστικά. Και η διαφορά με τον Σμηναγό είναι ότι είναι μόνιμος και έχει απο την αρχή αποδεχθεί ότι δεν θα απεργεί.

Το ότι χάνουν το δίκιο τους κλείνοντας την Ακρόπολη είναι άλλο θέμα.

Υ.Γ. Εκτός απο το μουστάκι, ξεμπέρδεψες και με το μετεφηβικό στομάχι;

animal είπε...

Σχολιαστή, κατανοώ την ευαισθησία σου και αναγνωρίζω ότι εκφράστηκα ακραία. Αυτό που ζούμε όμως έχει ξεφύγει από κάθε λογική. Πριν από τρεις μήνες οδήγησα τρεις ώρες νύχτα για μια διαδρομή που κάνω σε μιάμιση ώρα επειδή κάποιοι είχαν κλείσει τους δρόμους με τρακτέρ. Τώρα βλέπω κάποιους άλλους να αποκλείουν το πιο σημαντικό πράγμα που έχει να δείξει η χώρα μας, προκαλώντας ανυπολόγιστη ζημια στην πιο σημαντική πηγή εσόδων της, τον τουρισμό. Πανεπιστημιακοί κάθονται και πληρώνονται βαφτίζοντας την απεργία τους "αποχή από το διδακτικό έργο" υπονοώντας ότι συνεχίζουν το ...ερευνητικό (στα μπαρ και τα καφέ). Το δικαίωμα της απεργίας είναι ιερό, αλλά με το αντίστοιχο κόστος και χωρίς να καταπιέζεις τον άλλο. Στην Ελλάδα οι ίδιοι οι επιδοτούμενοι αγρότες και οι αργόμισθοι του δημοσίου το έχουν ξεφτιλίσει.

Καπετάνιο, συγχαρητήρια για τα κιλά, αλλά με το μουστάκι ήσουν πιο ωραίος! Αυτά από έναν σαραντάρη με καράφλα και μούσι!

σχολιαστής είπε...

Animal, έτσι έχει νοστιμιά και ο διάλογος, αν υπάρχουν και διαφωνίες. Ολοι γράφουμε μερικές φορές με υπερβολή για να δώσουμε έμφαση στο πρόβλημα.

Θα αποφύγω να επιχειρηματολογήσω για το ότι δεν έχουν καμία σχέση οι επιδοτήσεις των αγροτών με τους χαραμοφάιδες του δημοσίου, για να μην εκνευρίσω το Δρακολέοντα.

Lion είπε...

Σχολιαστη, respect για το χιουμορ ;-)
Μου χαρισες ενα μεγαλο χαμογελο.

Στα φορολογικα:
τι πιστευετε για την επαναφορα των τεκμηριων; Θα ηταν ο "κεφαλικος φορος" που ζηταει ο Κωστης στο ποστ.
Εγω εγραψα την γνωμη μου πιο πανω.

Το εξοργιστικο ειναι, οτι η παταξη της φοροδιαφυγης γινεται σχετικα ευκολα. Και μαλιστα χωρις μεγαλη αστυνομευση, ουτε εξοδα.
Το οτι δεν κανουν τιποτα σ' αυτην την κατευθυνση (ΟΛΑ τα κομματα) δειχνει οτι η φοροδιαφυγη τους συμφερει.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Όταν σ' όλα τα κράτη η φοροδιαφυγή είναι σοβαρότερο έγκλημα από τον φόνο, στην Ελλάδα νομοθετούμε (και μάλιστα μεσούσης της κρίσης) την κατάργηση της ποινής φυλάκισης για χρέη προς το Δημόσιο;
Σχολιαστή, δηλαδή ο συμβασιούχος διάλεξε αυτή τη δουλειά γνωρίζοντας ότι μπορεί να κλείνει την Ακρόπολη για να διεκδικεί τα δικαιώματά του; Κι αν γίνει μόνιμος θα διατηρεί αυτό το δικαίωμα; Δεν ρώτησα, βεβαίως, γιατί ο Σμηναγός (με τις επιλογές του) δεν απεργεί. Ρώτησα για ποιούς λόγους η κοινωνία δεν αποδέχεται δικαίωμα σ' αυτόν να απεργεί... Για να ορίσουμε επιτέλους πότε επηρεάζεται το κοινό κοινωνικό συμφέρον (που είναι όλων μας) από το ατομικό ή κλαδικό συμφέρον...
Επιπλέον, ο κάθε μόνιμος δεν είναι ίσος έναντι του κάθε μη νόμιμου κατά το Σύνταγμα; Η ισότητα μετριέται με την σύμβαση εργασίας του καθενός ως προς τα 'αγωνιστικά' του δικαιώματα;;; :-)))

Ευτυχώς, τα κατάφερα και με το ...στομάχι. Μένει να ρυθμίσω και την υπέρταση αλλά μ' αφήνεις; :-)))

Animal, λέω να το επαναφέρω και να σταματήσω να μπαίνω σε γεμάτα λεωφορεία... :-)))

σχολιαστής είπε...

Ρε τι μας έκανε η λέξη "κτήνη".

Για να κλείσω το θέμα, είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να βάζουν λουκέτο στην Ακρόπολη.

Αλλά, ας είμαστε λίγο ανεκτικοί με τους συμβασιούχους γιατί πολλές φορές κάνουν την ίδια δουλειά με τους μόνιμους αλλά πληρώνονται πολύ λιγότερο και αντιμετωπίζονται σαν να είναι δούλοι, κατά παραβίαση κάθε έννοιας ισότητας. Δε νομίζω ότι ο μόνιμος αρχαιολόγος, που βρέξει χιονίσει έχει το γαιδαρό του δεμένο, να έχει μεγαλύτερες ανάγκες απο το συμβασιούχο αρχαιολόγο, που τον αντιμετωπίζουν σαν να είναι παιδί ενός κατώτερου θεού. Και βέβαια συμβασιούχοι είναι πολλά απο τα νέα παιδιά που βλέπουν τα ονειρά τους να ονομάζονται "γενιά των 700 ευρώ".

Κωστής Γκορτζής είπε...

Αν και των θετικών επιστημών..., 'στρίβεις' με δικηγορική επιτιδειότητα την απάντηση προς τα εκεί που ξέρεις ότι συμφωνούμε. :-)))
Ξεκαθαρίζω, λοιπόν, ότι -κατά τη γνώμη μου- δεν είναι σωστό ως κοινωνία να απαιτούμε από κάποιους να στερούνται ορισμένα δικαιώματά τους προς το γενικό όφελός μας ενώ, σαν άτομα της ίδιας κοινωνίας, να γράφουμε στα παλιά μας τα παπούτσια το γενικό όφελος όταν ασκούμε τα δικά μας ατομικά δικαιώματα. Γιατί 'εθνικό' συμφέρον είναι (και γενικό κοινωνικό δικαίωμα) να είναι οι δρόμοι ανοιχτοί, η Ακρόπολη ανοιχτή, τα Σχολεία και τα Πανεπιστήμια ανοιχτά, τα Νοσοκομεία ανοιχτά, τα μαγαζιά ανοιχτά και πάει λέγοντας...
Άλλες κοινωνίες (δημοκρατικές, όπως η Ιαπωνική) έχουν προσαρμόσει τους εργατικούς κανόνες με προτεραιότητα στο γενικό κοινωνικό συμφέρον (στα δικαιώματα της κοινωνίας) και απεργούν ...εργαζόμενοι. Δεν λέω να γίνουμε Γιαπωνέζοι αλλά εμείς έχουμε φτάσει στο άλλο άκρο. Κρυμμένοι πίσω από το αόριστο ατομικό μας δικαίωμα ΟΛΟΙ μας, κατηγορούμε τους οικονομικοπολιτικούς εξουσιάζοντες γιατί 'προστατεύουν' το ατομικό τους συμφέρον και μόνο. Αν δεν αποφασίσουμε να γίνουμε ειλικρινείς εμείς (πάψουμε να είμαστε κλώνοι του Καραγκιόζη δηλαδή) οι Πασάδες θα εξακολουθούν να μας ρίχνουν ...κεφαλικές σφαλιάρες και θα μας βάζουν να πληρώνουμε τη βενζίνη για τα Καγιέν τους... Διαφωνείς; :-)

σχολιαστής είπε...

Κωστή, μου το είχε πει ένας καθηγητής μου στο πολυτεχνείο, ότι εσύ παιδί μου κάνεις για δικηγόρος, όταν σε μια προφορική εξέταση για να περάσω το μαθημά του, με ρώτησε κάτι για τα κονιάματα για τα οποία είχα μαύρα μεσάνυχτα, και του απάντησα ότι δεν ξέρω αυτή τη στιγμή αλλά υπάρχει ...τεράστια βιβλιογραφία επι του θέματος.

Επι της ουσίας συμφωνούμε για την ανερμάτιστη πολιτική των κρατούντων που κινούνται ...ταξικά. Και για τα Καγιέν συμφωνούμε. Παράλληλα καταλογίζω στη μεγάλη στρατιά των δημοσίων υπαλλήλων,μεγάλο μερίδιο της καταστροφής των οικονομικών του κράτους, με το πόσο κοστίζουν, τι παράγουν και πόσο ταλαιπωρούν αυτούς που καλούνται να εξυπηρετούν, με μόνους ευχαριστημένους τους νευρολόγους.

Σε μια περίοδο που για να τους πληρώσει το κράτος πρέπει να δανειστεί με 6% τόκο, είναι σαφές ότι θα κληθούν να καταβάλουν τμήμα του κόστους. Οι συνέλληνες μη Δ.Υ. το πληρώνουν με ανεργία, ημιαπασχόληση, μείωση αποδοχών και η μεγάλη ομάδα των σταθερά φορολογούμενων ελεύθερων επαγγελματιών χτυπάνε μύγες με μια μεγάλη μυγοσκοτώστρα.

Ξέρεις Κωστή, μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση το μέτρο που πήραν πίσω με την αλλαγή του Αλογοσκούφη που φορολογούσε και τα 10 πρώτα χιλιάρικα των ελεύθερων επαγγελματιών. Δηλαδή κάποιος με 750*14= 10500 ευρώ θα πλήρωνε 1000 ευρώ κεφαλικό φόρο. Είχαν εξαιρεθεί οι Δ.Υ. και είχα διαβάσει πάρα πολλά κείμενα ότι έτσι τιμωρούνται αυτοί που δε δηλώνουν, ενώ η αλήθεια είναι ότι τιμωρούνταν η γενιά των 700 ευρώ. Γιατί σιγά μην ιδρώσει το αυτί του μεγαλοδικηγόρου που φοροδιαφεύγει αν πληρώσει ένα χιλιάρικο.

Συμπέρασμα, το κράτος ότι και να κάνει, τα κάνει μπάχαλο, και ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Μπράβο στον καθηγητή! :-)))
Γιατί ...απάντηση στο ερώτημα πάλι δεν πήρα!!!! :-)))
Το επαναδιατυπώνω:
Η χιλιοαδικούμενη (πραγματικά) γενιά των 700 ευρώ, η μη αδικούμενη γενιά των συντάξεων των 400 ευρώ(που δεν πλήρωσε ΠΟΤΕ εισφορές για να έχει σύνταξη), η μη αδικούμενη γενιά των μαϊμού αγροτών που παίρνουν σύνταξη ΟΓΑ (που την πληρώνουμε ακόμα και με το 20% του παράβολου για ...έκδοση διαβατηρίου, ΟΛΟΙ), οι μεγαλογιατροί που δεν εκδίδουν αποδείξεις, οι μεγαλοδικηγόροι, αυτοί που περνούν τους κάβους των πλοίων στις μπίντες των λιμανιών (δεν φαντάζεσαι τι βγάζουν...), οι καθηγητάδες των ...ερευνητικών προγραμμάτων και οι καθηγητάδες των μη δηλωνώμενων ίδιαίτερων, οι βυτιοφόροι ,οι, οι, οι, γιατί έχουν το δικαίωμα να αγωνίζονται παραλύοντας τη λειτουργία της κοινωνίας (Οικονομία, Παιδεία);
Το αναγνωρισμένο δικαίωμα να παραλύουν το κράτος όταν θίγονται τα δικά τους συμφέροντα κατά περίπτωση ενώ σε κάποιους άλλους δεν αναγνωρίζεται αντίστοιχο δικαίωμα; ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΙΔΟΠΟΙΟΣ ΔΙΑΦΟΡΑ; Μήπως εκτιμάς ότι αν απεργήσει ο Σμηναγός κινδυνεύει το Κράτος περισσότερο απ' όταν απεργήσει ο καθηγητής των παιδιών μας; Εγώ μάλλον το δεύτερο κρίνω ως πιό επικίνδυνο...
Με την ευκαιρία, προσθέτω ότι
δεν είδα κανέναν καθηγητή στα μπλόκα των τρακτέρ, ούτε αγρότη στις καταλήψεις των Πανεπιστημίων, ούτε συμβασιούχο του Υπουργείου Πολιτισμού στα τρακτέρ και στα μπλόκα...
Πιστεύω στον γενικό 'ξεσηκωμό' της κοινωνίας απέναντι στις συμφεροντοκαπελωμένες πράσινες μπλέ ή κόκκινες πολιτικές της εκάστοτε εξουσίας. Αλλά αυτό το 'αμύνεσθαι περί Πάρτης' και μόνο, με αποκλεισμούς, εκβιασμούς και ενέργειες που διαλύουν την κοινωνική συνοχή και επιφέρουν ΕΘΝΙΚΗ ζημιά στην Οικονομία, στην Παιδεία και στην Ασφάλεια όλων μας, μου σκοτεινιάζουν τον ορίζοντα.
Και με μπερδεύουν ...φιλοσοφικά. Κι αν εγώ στο κατώφλι των δεύτερων -ηντα νοιώθω μπερδεμένος, φαντάσου το μπέρδεμα στο μυαλό των παιδιών μας...

Πάντως, ο Δρακολέοντας, έχει και τα δίκια του. Η τακτική της 'ήσσονος' προσπάθειας ή 'λούφας και παραλλάγής' δεν είναι αποκλειστική συμπεριφορά ης πλειονότητας των δημόσιων υπαλλήλων. Είναι μάλλον γενετική ανωμαλία (ή και ...μαγκιά) της φυλής γιατί και στον ιδιωτικό τομέα τα πράγματα δεν είναι διαφορετικά. Όλοι θέλουν να πλουτίσουν το γρηγορότερο δουλεύοντας όσο γίνεται λιγότερο. Το καλοκαίρι πλησιάζει και η διπλανή μας Χαλκιδική βρίθει σχετικών παραδειγμάτων...:-))

Ελπίζω με το κατεβατό να μην ξέχασες την ερώτηση! :-))))))

σχολιαστής είπε...

Ας επιχειρήσω να απαντήσω (απομακρύνετε τους υπερτασικούς )

***"Γιατί δεν βάζετε 'κεφαλικό φόρο' στα Καγιέν και στα Τσερόκι και στις Πόρσε που 'αυγαταίνουν' τα έξοδα των εταιρειών στις οποίες είναι γραμμένα (για να εμφανίζουν και λιγότερο φορολογητέο εισόδημα!) και στα οποία παρανόμως δεν αναγράφονται πάνω τους τα στοιχεία της εταιρείας στην οποία ανήκουν;"

Γιατί είναι σάρκα απο τη σάρκα τους, θα είναι οι τελευταίοι που θα κληθούν να πληρώσουν. Γιατί έχουμε καπιταλισμό και κράτος της συμφοράς.

***Τι πιο επικίνδυνο, σμηναγός ή καθηγητής να απεργήσει;

Ολοι πρέπει να έχουν το δικαίωμα της απεργίας. Σε ειδικές περιπτώσεις όπως του στρατού,της αστυνομίας και των δικαστικών δεν ξέρω αν σε κάποιο κράτος υπάρχει.
Αλλά αφού αναφέρουμε και το στρατό, θα σου πω ότι είναι πιο επικίνδυνο απο το να απεργήσει ο στρατιωτικός στον Εβρο, να μένουν χωρίς δυνατότητα διάθεσης του γάλατος οι κτηνοτρόφοι του Εβρου, γιατί δεν είναι στα πλάνα του κ. Βγενό. Τι νόημα έχει να φυλάμε θερμοπύλες, καιταυτόχρονα να καταστρέφουμε τους ακρίτες;

Αν θέλουμε αυστηρότερους νόμους, ώστε να απεργείς μόνο αν απο την άσκηση του δικαιώματος αυτού δεν προκαλείται ζημιά, μήπως έχει καταργηθεί μια και καλή το δικαίωμα στην απεργία;

Kαι πληροφοριακά, ένας μελετητής μηχανικός για παράδειγμα, έναντι ποιού να απεργήσει; Να κάνει απεργία στον πελάτη του, θα πάει αλλού. Να απεργήσει απέναντι στο κράτος, χέστηκε το κράτος. Αλλά η αντικειμενική αδυναμία να απεργήσω, δε με οδηγεί σε λογικές,αφου δεν μπορώ να απεργώ εγω, να μην απεργεί κανένας.

Για να κλείσω αυτές τις σκέψεις, όποιος νομίζει ότι η κατάσταση μπορεί να αναταχθεί, προτείνοντας να φορολογηθούν αυτά που η αστική τάξη δεν θέλει να φορολογηθούν, μπορεί να έχει δίκιο αλλά δεν θα υπάρξει λύση γιατί ξεφεύγει απο τη λογική του συστήματος. Το σύστημα αυτό στην Ελλάδα δεν επισκευάζεται, ανατρέπεται. Αν ήξερα τι θα χτιζόταν στη θέση του ανατρεπόμενου, θα έκανα δωρεάν τη στατική μελέτη.

σχολιαστής είπε...

Kαι κάτι που ξέχασα. Αν το κράτος μπορεί να πληρώνει τις στρατιές του Δράμαλη, για να παράγουν το χάος, δε βλέπω το λόγο γιατί να μη δίνει σύνταξη 400 ευρώ σε ανθρώπους που για χ λόγους δεν πλήρωναν εισφορές. Αυτό λέγεται κοινωνική αλληλεγγύη.

Unknown είπε...

Μα αν φορολογήσουν την κατοχή υλικών αγαθών είναι σαν να παραδέχονται πως όλη η νοοτροπία του σύγχρονου μοντέλου είναι εσφαλμένη...

Κωστής Γκορτζής είπε...

Ωραία! Προχωράμε τη συζήτηση εμπρός -αν και με μερικά ...πισωγυρίσματα :-))) -,
δεν υποστήριξα ποτέ και πουθενά άποψη για κατάργηση της απεργίας.
"Ολοι πρέπει να έχουν το δικαίωμα της απεργίας. Σε ειδικές περιπτώσεις όπως του στρατού,της αστυνομίας και των δικαστικών δεν ξέρω αν σε κάποιο κράτος υπάρχει."
Οι 'ειδικές περιπτώσεις' πώς ορίζονται; Με ποιές προτεραιότητες; (γιατί δίκιο έχεις όταν αναφέρεσαι στους κτηνοτρόφους του ΕΒΡΟΥ...)
[παρεπιμπτόντως, οι Δικαστικοί έχουν το δικαίωμα της απεργίας και του 'συνδικαλίζεσθαι', το δεύτερο το έχουν και οι αστυνομικοί...]
Τώρα, όταν ο γιατρός απεργεί, σε ποιόν αρνείται τις επαγγελματικές του υπηρεσίες; Στο Κράτος ή στον ταλαίπωρο ασθενή; Όταν ο αγρότης απεργεί, από ποιόν 'φταίχτη' ζητάει τις επιδοτήσεις; Από το Κράτος ή τον ταλαίπωρο που του κλείνει τον δρόμο;
Επαναλαμβάνω, δεν αμφισβητώ το δικαίωμα στην εξάντληση των ορίων στους αγώνες για καλύτερους όρους ζωής. Αλλά αυτό το 'ειδικές περιπτώσεις' νομίζω ότι πρέπει να ξαναμελετηθεί συνολικά εξ αρχής απ' όλους μας, όχι για να επαναπροσδιοριστεί ποιός μπορεί να απεργήσει και ποιός δεν, αλλά για ξαναβρούμε ως κοινωνία πώς οι αγώνες για το ατομικό μας συμφέρον δεν θα επηρεάζουν αρνητικά το συνολικό (άρα και δικό μας κι αυτό) συμφέρον.
"Κοινωνική αλληλεγγύη", κατ' εμέ, δεν είναι η πληρωμή από όλους της σύνταξης αυτών που μπορούσαν αλλά δεν πλήρωναν εισφορές (και συνειδητά δεν συμμετείχαν στην κοινωνική αλληλεγγύη αποκρύπτοντας τα εισοδήματά τους). Ευχαρίστως να πληρώνω τον άπορο, τον άνεργο νέο, τον άκληρο ηλικιωμένο αλλά όχι και αυτόν που δούλευε συνειδητά στα 'μαύρα' ή τους εκατοντάδες χιλιάδες Μαϊμού-ΟΓΑ συνταξιουχοψηφοφόρους των μαϊμού πολιτικών.



Επί του Κεφαλικού Φόρου το ερώτημά μου ήταν ρητορικό. :-)))

"Το σύστημα αυτό στην Ελλάδα δεν επισκευάζεται, ανατρέπεται. Αν ήξερα τι θα χτιζόταν στη θέση του ανατρεπόμενου, θα έκανα δωρεάν τη στατική μελέτη."
Πρώτον, αν την έκανες δωρεάν, δεν θα εισπράττονταν και τα ...χαρτόσημα για το Ταμείο των Μηχανικών... :-)))))))
Δεύτερον, συμφωνώ απολύτως ότι το σύστημα δεν επισκευάζεται και πρέπει να ανατραπεί. Αλλά τι το ήθελες το 'άν ήξερα τι θα χτιζόταν στη θέση του';
Έτσι θα πάμε για επανάσταση;;;;;; :-)))))))))

Unknown είπε...

!!!

Τώρα πως από τη φορολογία φτάσατε στην απεργία ένας θεός ξέρει (και εγώ ως θνητός δεν έχω το σθένος να δοκιμάσω να μάθω)
Ένα σχολιάκι απλά, επειδή ακούω πολλές φορές τα ίδια και ενώ στην θεωρία μπορεί και να υφίστανται, στην πράξη, αυτή η ίδια η θεωρία είναι που οδηγεί στα άκρα.
Η απεργία είναι αναφαίρετο δικαίωμα διότι ο γιατρός προσφέρει υπηρεσίες στο σύνολο και όταν θεωρεί πως το σύνολο δεν τον «σέβεται» έχει κάθε δικαίωμα να μην του προσφέρει τις υπηρεσίες. (Αν το γυρίσουμε στον όρκο του Ιπποκράτη, που είναι και της δικής μου ιδεολογίας, τότε είναι που σίγουρα η κοινωνία σίγουρα πρέπει να αλλάξει πάρα πολλά)
Ας ξεφύγουμε λιγάκι πλέον από την προσωποποίηση των πάντων. Καλώς η κακώς αποτελούμε ένα κομματάκι του κράτους και συνεπώς καί προς εμάς απευθύνεται μια απεργία και όχι προς τις κυβερνήσεις μόνο. Στη ουσία είμαστε σαν σύνολο το κράτος, αν εμεί δεν δρούμε έτσι, δικό μας πρόβλημα και σφάλμα.
Οι επιδοτήσει είναι άλλο καπέλο, και ούτως ή άλλως είμαι αντίθετος κάθε μορφής τους, αλλά από εκεί και πέρα ναι, και οι αγρότες από εμάς ζητούν, όχι από το κράτος. Ο αποδέκτης άλλωστε της εργασίας αλλά και ο εργοδότης είναι πάντα η κοινωνία, όχι το κράτος. Εμείς δηλαδή.
(Όσο για τον «ατομικό» καθορισμό εργασίας, είμαι αντίθετος για πολλούς λόγους που εκφεύγουν σχολίου αλλά και συζήτησης γενικότερα κατ’ εμέ)
Κοινωνική αλληλεγγύη σημαίνει η κοινωνία να επιδιώκει την επίλυση των προβλημάτων, όχι να «συμπαρίσταται» λεκτικά, ή απλά να αδιαφορεί αν δεν την αγγίζουν σε προσωπικό επίπεδο.
Έτσι για τα πρακτικά.
Περί φορολογίας κάτι;
(Να μου κάνετε τη χάρη και να φροντίζετε για την είσπραξη των χαρτοσήμων του ταμείου μας ε; Κανονίστε!)

σχολιαστής είπε...

Κωστή, στο blogspot αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα. Δε βλέπω με τίποτα τα χαμογελαστά ανθρωπάκια, σε αντίθεση με τη wordpress που βγαίνουν μια χαρά. Ετσι τα σχόλιά μου βγαίνουν λίγο ...θλιμένα για τεχνικούς λόγους. Απο δω και πέρα θα εφαρμόσω την ...τεχνολογία (γελαστή φατσούλα)

Κωστής Γκορτζής είπε...

καμηλιέρη μου, έχουν βάση αυτά που λες. Για να ισχύσουν, όμως, θα πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε μέρος του 'όλου'... Και τότε, ίσως, συνειδητοποιήσουμε και τι εστί φορολογία (για να επανέλθουμε επί του θέματος :-) )
Και, δυστυχώς, εμείς οι ίδιοι κατά μόνας ή κατά κλάδο διαχωρίζουμε και διαχωριζόμαστε.
Παράδειγμα, γιατί δεν διαμαρτυρόμαστε ΟΛΟΙ για το ότι κάποιο από εμάς δεν έχουν δικαίωμα αγώνων που έχουν άλλοι από εμάς;
Η προσωποποίηση εκ μέρους μου γίνεται για την απλούστευση της παρουσίασης και έχει σκοπό να καταδείξει το πρόβλημα στην ουσία του που, για μένα, είναι ο αποπολιτισμός της κοινωνίας μας και η επιστροφή στις ατομικές σπηλιές μας. Και έχω την αίσθηση ότι αυτό περικλείεται και στο σχόλιό σου.

Σχολιαστή, 'μιλάμε' καλοπροαίρετα τόσα χρόνια πια, που δεν χρειάζονται επεξηγηματικές φατσούλες για να καταλαβαινόμαστε, ε;

Lion είπε...

Οταν σε ενα κρατος φοροδιαφευγει το 5% των φορολογουμενων με το 5% του εισοδηματος του, τοτε ελαχιστοι εχουν προβλημα. Η φοροδιαφυγη αφορα περισσοτερο τις κρατικες υπηρεσιες προληψης και τιμωριας. Η κοινωνια στο συνολο της ξερει (θεωρητικα) οτι υπαρχει φοροδιαφυγη, αλλα αυτο το γεγονος δεν την αγγιζει.

Οταν σε ενα γελοιο κρατος-μπαχαλο οπως η Ελλαδα φοροδιαφευγει το 90% των φορολογουμενων με το 90% του εισοδηματος του, τοτε το προβλημα δεν το εχει το κρατος. Το εχει η κοινωνια.

Ξαφνικα εκεινος που πληρωνει φορους ειναι ο μαλακας της παρεας. Ξαφνικα, παιζει πολυ μεγαλο ρολο το αν θα εχεις πληρωσει εισφορες προκειμενου να παρεις συνταξη η οχι. Ξαφνικα, η εννοια της κοινωνικης αλληλεγγυης παιρνει τεραστιες διαστασεις. Ποιος δινει αλληλεγγυη (= λεφτα) σε ποιον; Ξαφνικα, το να απεργησει ενας κλαδος (ειτε αρχαιολογοι της Ακροπολης ειναι αυτοι, ειτε αγροτες ειτε γιατροι) εχει πολυ μεγαλες συνεπειες. Η "απεργια" ΔΕΝ ειναι απεργια.
Και το να επικαλουμαστε το δημοκρατικο δικαιωμα της απεργιας ειναι θεωρητικα σωστο, αλλα πρακτικα ανεδαφικο.

Σε ενα οργανωμενο κρατος ενας κλαδος μπορει να απεργησει με συγκεκριμενα αιτηματα. Η κοινωνια εχει καποια σαφη κριτηρια για να κρινει αν αυτος ο κλαδος που απεργει εχει καποιο δικιο η οχι. Η εκαστοτε κυβερνηση εχει καποια σαφη επιχειρηματα. Και οι μεν και οι δε βασιζονται σε νουμερα, τα οποια το συνολο της κοινωνιας αποδεχεται σαν αντικειμενικα. (μπορει και να μην ειναι, αλλα η κοινωνια τα δεχεται σαν αντικειμενικα).

Η διαφορα αναμεσα σε ενα κρατος και σε ενα μπαχαλο βρισκεται ακριβως εκει. Στο ελληνικο μπαχαλο ΚΑΝΕΙΣ δεν ξερει αν εκεινος που απεργει εχει δικιο η οχι. Σε ενα κρατος οπου μονο οι ηλιθιοι πληρωνουν φορους, σε μια κοινωνια διεφθαρμενη, καιροσκοπικη που αμοιβει τα λαμογια και τους αρπακολλατζηδες, γιατι να υποστηριξω π.χ. τους αρχαιολογους της Ακροπολης; (ενα παραδειγμα δινω, θα μπορουσε να ειναι οποιοσδηποτε αλλος κλαδος).
Απο που ξερω αν αυτα που παιρνουν ειναι οντως οσα φαινονται οτι παιρνουν; Αφουν στην Ελλαδα το 90% της οικονομιας ειναι μαυρο. Με τι κριτηριο θα κρινω τα αιτηματα τους; Αν αυτοι βγαζουν περισσοτερα απο μενα, γιατι να τους δειξω αλληλεγγυη;

Η παταξη της φοροδιαφυγης ειναι (μαζι με τον χωρισμο εκκλησιας-κρατους) το σημαντικοτερο προβλημα της Ελλαδας σημερα. Οχι επειδη χρειαζεται λεφτα το κρατος. Αλλα επειδη πρεπει καποτε αυτη η διαλυμενη κοινωνια να μαθει οτι οι αξιοι επιβραβευονται και οι μαυρολεφταδες αεριτζηδες πηγαινουν φυλακη. Σημερα γινεται ακριβως το αντιθετο.

Τωρα το αν η παταξη της φοροδιαφυγης γινει με κεφαλικο φορο οπως προτεινει ο Κωστης στο ποστ, ειτε με τεκμηρια ειτε με καποιες οργανωτικες ρυθμισεις (οπως προτεινω εγω), ειναι συζητησιμο.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Κάπτεν, έχω την (καλή) αίσθηση ότι όλοι λίγο πολύ τα ίδια λέμε. Και τον κεφαλικό φόρο τον ανέφερα σε σχέση μ' αυτό που μας φέσωσε ο αρχιέμπορας που ηγείται του Υπουργείου. Συμφωνώ και με τα τεκμήρια, συμφωνώ και με την αναθεώρηση των μαϊμουσυντάξεων (ΝΑΤ, ΟΓΑ, Ανάπηροι, Αντιστασιακοί κλπ) όσων δεν δικαιούνται αυτών, συμφωνώ με την ολική αντίσταση σ'ένα σύστημα διαχείρισης των συμφερόντων των λίγων. Για παράδειγμα της γελοιότητας του μέτρου ανέφερα τα παραδείγματα των 'φτωχών' ιδιοκτητών ΠορσεΚαγιέν. Να φανταστείς ότι του μέτρου εξαιρούνται, λέει, αυτοί που έχουν εισόδημα πάνω από 150000Ευρώ γιατί ..."είναι λίγοι κι έτσι κι αλλιώς δεν θα έπαιρνε το κράτος κάποιο σημαντικό ποσό"!!! Πόσο γελοίο ακόμα είναι το όριο ανοχής ΟΛΩΝ σε τέτοια ξεφτίλα κοροϊδίας; Όταν λέω ότι μας μπολιάζουν από μικρούς με την κουλτούρα του εξυπνάκια μεν καρπαζοεισπράκτορα Καραγκιόζη (και από εκεί πρέπει να ξεκινήσουμε την όποια αλλαγή) έχω άδικο;

Το μεγαλο μας τσιρκο είπε...

Καλησπέρα Κωστή,

χαίρομαι που είσαι ακόμα "στις επάλξεις"....μιας και είχα πάρα πολύ καιρό να μπω σε blog.
Ζω κάποια γεγονότα στην καθημερινότητα της αγοράς, τα οποία έχουν σχέση με το post σου αλλά ρίχνουν φως και στις ευθύνες του Έλληνα για όλη αυτή την κατάσταση.Όλα εξηγούνται.......δυστυχώς(χωρίς να σημαίνει αυτό οτι δικαιολογούνται κιόλας)!
Φιλιά κι απ΄το Μαράκι

Κωστής Γκορτζής είπε...

να προσέχεις του κουρίτσ'! :-)
Φιλιά!